فارس گزارش داد:

نویسنده کودک و نوجوان انگلیسی از برنامه‌های دولت انگلیس به منظور تعدیل هزینه‌ها با کاهش تعداد کتابخانه‌ها و بسته شدن برخی از کتابخانه‌های عمومی انگلیس انتقاد کرد.

به گزارش بی بی سی، این نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی درباره سیاست متناقض دولت انگلیس در حوزه آموزش و پرورش به رسانه‌ها گفت: باید به این موضوع دقت کرد که با اجرا شدن طرح بسته شدن کتابخانه‌ها علاوه بر بسته شدن بسیاری از کتابخانه‌های عمومی و اختصاصی در کشور نه تنها مخاطبان کتاب، دانش‌آموزان و علاقمندان به مطالعه آسیب می‌بینند بلکه کتابداران و کارمندان این کتابخانه‌ها نیز گروه بسیار بزرگی را تشکیل می‌دهند که زندگی‌شان تحت تاثیر این تصمیم قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: اثرات منفی این طرح بسیار زیاد است و او نمی‌تواند این موضوع را درک کند که چرا در شرایطی که از هر 10 کودک انگلیسی 3 نفر به سختی دسترسی به کتاب‌های مورد علاقه‌اش دارد، تعداد زیادی از کتابخانه‌ها در سطح شهرهای مختلف باید بسته شود.

«پاتریک نس» در ادامه صحبت‌هایش به تناقضات موجود در تصمیم‌گیری دولتمردان در این زمینه گفت: بسته شدن کتابخانه‌ها واقعا خنده‌دار است چرا که با بسته شدن این تعداد کتابخانه همان 7 کودکی که دسترسی به کتاب دارند و باید روز به روز بیشتر و بیشتر کتاب بخوانند دیگر قادر نیستند به کتاب دسترسی داشته باشند.

این نویسنده همچنین به بی فایده بودن فعالیت ناشران، توزیع کنندگان کتاب، آکادمی‌های فرهنگی در بریتانیا اشاره کرد و گفت: با بسته شدن کتابخانه‌ها عملا فعالیت این مراکز نیز بی اثر و بدون فایده خواهد بود چرا که مخاطبان این رسانه‌ها و موسسات فرهنگی نمی‌دانند کجا به دنبال محصولات این مراکز بروند.

وی «مایکل گوو» وزیر آموزش و پرورش انگلیس را خطاب قرار داد و گفت: آیا تو از اهمیت مطالعه کتاب در زندگی بچه‌ها چیزی شنیده‌ای؟ اگر بله پس چگونه از این طرح دفاع می‌کنی.

«پاتریک نس» نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی و خالق کتاب‌های «پرسش‌ها و پاسخ‌ها» در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به معرفی 50 اثر ادبی ارزنده توسط «گوو» به دانش‌آموزان، گفت: چگونه آثار ادبی و کتاب‌هایی را به کودکان و دانش‌آموزان معرفی می‌کنی در حالی که کتابخانه‌ها را که محل ارائه این آثار به کودکان و نوجوانان است تعطیل می‌کنی.
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =