۰ نفر
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
واکنش هند به اعتراضات قزاقستان

ایرنا نوشت: وزارت امورخارجه هند روز دوشنبه اعلام کرد، ما به عنوان یک شریک نزدیک و دوست قزاقستان، مشتاق تثبیت زود هنگام وضعیت این کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری یونایتد نیوز هند، آریندام باغچی سخنگوی وزارت امور خارجه هند دوشنبه تصریح کرد: دهلی نو تحولات اخیر قزاقستان را از نزدیک دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه هماهنگی اتباع هند با مقام‌های قزاقستان به تضمین امنیت آن‌ها  کمک کرده است گفت، به آنها توصیه می شود دستورالعمل‌های امنیتی محلی را رعایت کنند و برای هر گونه کمکی با سفارت هند در تماس باشند.

اعتراض ها در چند شهر قزاقستان از ۲ ژانویه (۱۲ دی) آغاز و اندک اندک به شورش جمعی منجر شد به طوری که مراکز دولتی در چند شهر، هدف غارتگران قرار گرفت.

درگیری های خشونت بار منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی شد.

توقایف رئیس جمهور قزاقستان از سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه درخواست کمک کرد که نیروهای روسیه به قزاقستان اعزام شدند. 

سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) در سال ۱۹۹۲ تأسیس شد و در حال حاضر شامل ارمنستان، بلاروس، روسیه، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان است. سازمان پیمان امنیت جمعی با هدف "تقویت صلح، امنیت و ثبات در منطقه و جهان، حفاظت جمعی از استقلال و تمامیت ارضی کشورهای عضو" تأسیس شده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1591289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =