پس از یک هفته جنجال رسانه ای درباره تجاوز به یک زن در قوژد، امام جمعه کاشمر که خودش اولین منبع این جنایت بود، گفته که از این حادثه بهره برداری های سیاسی شده است.

بخش از سخنان حجت‌الاسلام "یعقوبی" را در نماز جمعه روز سوم تیرماه 90 به نقل از ایسنا بخوانید؛

- امیدواریم هرچه سریعتر قولی که مسئولان در خصوص رسیدگی به این پرونده داده‌اند، تحقق پیدا کرده، عملی شود تا مردم ببینند مجرمان به جزای اعمال خود رسیده و افراد مجرم و خاطی مجازات شده‌اند.

- اگرچه این حادثه در دو ماه قبل اتفاق افتاده و شایعات بسیاری در جامعه و خانوادها مطرح بود اما اگر در این خصوص توضیحاتی نمی‌دادیم قطعأ یا شایعات بیشتر می‌شد یا اصل قضیه نادیده گرفته می‌شد که این امر خود برای جامعه ناامنی درپی می‌داشت.

- اکثر مردم منطقه کشاورز بوده و بسیاری از خانمهای مومن و متدین جهت کشاورزی به مزارع و باغات می‌روند، اگر این حادثه در ذهن مردم جای بگیرد بسیار حادثه خطرناکی می‌شود.

- از مسئولان امنیتی می‌خواهیم به مردم اطمینان دهند که امنیت برای مردم ایجاد می‌کنند، در خصوص این پرونده افراد بسیاری در زندان هستند که می‌باید هرچه زودتر تکلیف‌شان مشخص شود.

- یکی از مأموریتهای نماز جمعه هشدار به مردم در خصوص این گونه مسائل است تا مردم از مسئولان بخواهند هرچه سریعتر این مسائل را پیگیری کنند.

- در هفته گذشته مسائل را سربسته اعلام کردیم و نامی از محل و تعداد مجرمان ‌نبردیم اما رسانه‌ها به این موضوع به گونه‌ای پرداختند که مورد تأیید نبود اما ما جلوی رسانه‌ها را که نمی‌توانیم بگیریم. اگر مسئولان از رسانه‌ای شدن این بحثها هراس دارند در صورت مصلحت و توانایی لازم جلوی رسانه‌ها را بگیرند.

- طرح مسائل مربوط به شهر جزء وظایف خطیب جمعه است و نمی‌توان آن را کتمان کرد، در این میان بعضی رسانه‌های بیگانه با شیطنت به دنبال اغراض سوء بودند تا بگویند در ایران امنیت نیست و فساد و فحشا وجود دارد حال آنکه در کشورهای خودشان فساد و فحشا بیداد می‌کند.

- اگر اتفاقی در کشور بیفتد و با طرح آن در صدد علاج آن باشیم آنها آن را در بوق کرده تا جامعه ما را بد جلوه دهند، ما کار این رسانه‌ها را محکوم می‌کنیم. اگرچه بعضی رسانه‌ها طبق روال انجام مسئولیت‌شان وظیفه اطلاع‌رسانی را انجام دادند اما برخی، از این حادثه سوءاستفاده‌های سیاسی کردند.

- به جای دامن زدن به این مسائل تمام احزاب، نیروهای نظامی و انتظامی، قضات و نیروهای سیاسی و فرهنگی، باید جلوی این گونه مفاسد و شرارتها را جهت ایجاد جامعه‌ای امن بگیرند.

- نیروهای بسیجی و حزب‌اللهی که احساسات خود را حفظ و کنترل کنند، همه ما منتظریم تا دستگاه‌ قضائی و نیروی انتظامی به قولهایی که در خصوص رسیدگی به این پرونده به مردم داده‌اند و مطبوعات هم آنها را منعکس کرده‌اند، عمل کرده، نتیجه کارشان را ببینیم.

- هر روز دستاوردهای جدیدی در کشور به گوش می‌رسد، این راه را باید مردم و مسئولان جدی گرفته، ادامه دهند لذا اگر مردم برای حفظ عدل، پاکی، تعلیم و تربیت و اخلاق قیام کردند و خون دادند، نباید گذاشت با شرارت و ایجاد فساد، خون شهداء را نادیده بگیرند.

- مسئولان و دستگاه قضا باید تیزی شمشیر و آهن را به مفسدان و مجرمان بچشانند و آنها را مجازات کنند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 0
    حجت الاسلام يعقوبي ضمن عرض تشكر از پيگيري هاي شما بايد به عرض برسانم كه ما اگر مي گوييم در كشورهاي غربي فسادو... زياد هست حداقل انها داعيه اسلام ومسلماني ندارند ولي براي ما ازاسلام فقط ادعايش باقي مانده ولي هر روز شاهد ماجراهاي بسياروحشتناكي هستيم كه دركشورهاي غربي اينگونه اتفاق نمي افتد
  • عباس IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 0
    جناب آقاي امام جمعه تمام اين تفاصيل در يک جمله خلاصه مي‌شود: جنابعالي شتابزده اين موضوع را عمومي کرديد دفعه بعد بيشتر مراقب باشيد تا دشمن سوءاستفاده نکند والسلام.
  • حمید IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 0
    شدیدا با "عباس" موافقم. امامان جمعه ما -علی الخصوص در شهرستانها- یه مطلبی رو میگن، یه خاطره ای رو تعریف می کنن، که ممکنه جملاتی از بینش جدا شه و خبر شه که اصلا به صلاح فضای رسانه ای نیست؛ نمیشه هم به رسانه ها گفت که سوژه نکنید، سخنور باید در بیاناتش تدبیر به خرج بده ! (البته این موضوع محدود به امام جمعه نیست)