بهترین راه کارها برای جوان سازی پوست چیست؟

پیر شدن و گذر از جوانی و شادابی پوست و دیگر اندام های بدن امری اجتناب ناپذیر است. چه بخواهیم یا نخواهیم وارد این مرحله از زندگی خواهیم شد ولی جای نگرانی نیست راهکارهایی وجود دارد که می توان روند این تغییرات را کند کرد تا شادابی و جوانی پوست را برای زمان بیشتری حفظ کرد.

بشر همواره به دنبال اکسیر جوانی بوده و می خواسته بهترین روش های طبیعی جوانسازی پوست را کشف کند و جلوی پیر شدن پوست و از دست دادن زیبایی ظاهری خود را بگیرد.

پیر شدن و گذر از جوانی و شادابی پوست و دیگر اندام های بدن امری اجتناب ناپذیر است. چه بخواهیم یا نخواهیم وارد این مرحله از زندگی خواهیم شد ولی جای نگرانی نیست راهکارهایی وجود دارد که می توان روند این تغییرات را کند کرد تا شادابی و جوانی پوست را برای زمان بیشتری حفظ کرد.

با بالا رفتن سن آهسته آهسته حجم عضلانی بدن کم و انعطاف بدنی نیز رو به کاهش میرود، ریزش مو بیشتر شده و چروک های ریز و درشت بر روی پوست صورت و دستها و دیگر نقاط بدن ظاهر می شود و شاهد افتادگی پوست در تمام بدن خواهید بود.  محققین عرصه جوانسازی پوست مو و زیبایی با سالها تحقیق و جستجو در مواد طبیعی و شیمیایی موجود در طبیعت تا حد زیادی موفق شده اند در امر جوانسازی پوست موفق عمل کرده و روند پیری را به تعویق بیندازند.

روش های جوان سازی پوست چیست؟

دو راهکار کلی برای جوانی و شادابی پوست وجود دارد:

  •  پیشگیری
  •  درمان

پیشگیری: مراقبت از پوست یکی از بهترین روش های طبیعی جوان سازی پوست محسوب می شود. اگر از اوایل جوانی به پوست خود برسید و از آن در برابر عوامل خارجی چون آلودگی های محیط و تشعشعات مضر آفتاب به خوبی مراقبت کنید روند پیری پوستتان به کندی پیش میرود و زمان طولانی تری از زیبای و طراوت پوست خود لذت خواهید برد.

اولین چروک های ریز صورت با ورود به سن ۳۰ سالگی ظاهر می شوند ولی اگر به درستی از روشهایی که به شما توصیه می کنیم پیروی کنید این روند را دست کم برای ۱۰ سال به تعویق خواهید انداخت.  

ده راهکار برای جوان سازی پوست از طریق مراقبت و پیشگیری در جوانی

۱-هر روز ضد آفتاب بزنید: حتی برای زمان کوتاه نیم ساعته نیز، پوست خود را در برابر نور آفتاب، بی دفاع و بدون لایه ایی از کرم ضد آفتاب رها نکنید، حتی روزهای بارانی و یا ابری هم از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید. 

۲-عینک آفتابی بزنید : پوست پلک و اطراف چشم بسیار ظریف و حساس است عینک آفتابی چشم و پوست اطراف آن را از گزند نور خورشید در امان نگه میدارد.

۳-برنزه نکنید: اشعه ایی که برای برنزه کردن پوست استفاده می شود بسیار برای پوست مضر است و خود عامل پیری زودهنگام پوست می شود این اشعه نابود کننده، کلاژن ها و الاستین پوست است.

۴-نوشیدنی الکلی مصرف نکنید: الکل سبب کم آبی پوست و با گذشت زمان موجب پیری پوست می شود.

۵-پرهیز از مصرف دخانیات: بهترین روش جوانسازی پوست در افراد سیگاری ترک سیگار است، سیگار سبب از بین رفتن کلاژن و تنگی عروق پوستی می شود.

۶-مدام چاق و لاغر نشوید: با چاق و لاغر شدن مداوم بالشتک های چربی زیر پوست از بین می رود و استرس رژیم های مداوم آسیب های جبران ناپذیری بر پوست وارد میکند.

۷-در زمان شستشو با پوست خود با ملایمت رفتار کنید: ساییدن پوست با کیسه و لیف و تحریک بیش از حد پوست اتفاق خوبی برای پوست صورت شما نیست.

۸- بعد از تعریق زیاد حتما پوست خود را بشویید: آلودگی های محیطی و تعریق زیاد باعث تحریک پوست می شود بعد از ورزش و یا حضور در محیط های گرم حتما صورت خود را با شوینده مخصوص پوست خودتان تمیز بشویید.

۹- از کرم های آبرسان و مرطوب کننده روزانه استفاده کنید: کم آبی پوست یکی از علل اصلی از دست دادن طراوت پوست محسوب می شود کم آبی پوست خود را با استفاده روزانه دو بار کرم آبرسان جبران کنید.

۱۰-از رتینول ها یا رتینوئیدها که بهترین روش برای جوان سازی پوست هستند استفاده کنید: یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست در جوانان استفاده رتینوئید است که بدون نسخه میتوان از داروخانه تهیه کرد این محصول از شکل های مختلف ویتامین Aست که برای جوانسازی پوست بسیار کارساز و مفید است.

امروزه از انواع کرم ها ی جوان کننده، ماسک ها ی گوناگون، انواع روش های پاکسازی پوست، تزریق بوتاکس، ژل، فیلر و.... برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست در کلینیک های زیبایی توسط متخصصین مجرب استفاده می شود که میتواند یکی از بهترین روش های طبیعی جوانسازی پوست برای خانم ها و آقایانی باشد که به دنبال داشتن پوست زیبا و صد البته جوان هستند.

یکی از کلینیک های خوب و فعال در زمینه زیبایی کلینیک ایرانیان است که با بهره بردن از پزشکان متخصص در امور مختلف زیبایی در خدمت مراجعین محترم کلینیک هستند. با تماس با مشاوران این مجموعه بهترین روش برای جوانسازی پوست خود را بیابید و زیبایی پوست خود را دو چندان کنید با هر بار مراجعه به کلینیک ایرانیان شاهد تغییرات و جوانتر شدن پوست خود باشید با مراجعه به سایت کلینیک ایرانیان و تماس با شماره های مشاورین این مجموعه که در سایت موجود است بهترین خدمات زیبایی را دریافت خواهید کنید. تلفن پشتیبانی ۲۴ ساعته ما: ۰۲۱۷۵۹۰۰ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1593237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =