نرخ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱ اعلام شد

مهر نوشت: معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، نرخ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

علی سالاریان اظهار داشت: هزینه ویزیت پزشک عمومی در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۵ هزار تومان، پزشک متخصص ۱۲۰ هزار تومان و پزشک فوق تخصص ۱۶۰ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: با توجه به تورم ۴۵ درصدی که بانک مرکزی اعلام کرده است و هزینه استهلاک تجهیزات پزشکی و بخش حرفه‌ای، برآورد کارشناسان اقتصاد و سلامت سازمان نظام پزشکی برای سال ۱۴۰۱ این بوده که قیمت تعرفه‌ها حداقل ۶۰ درصد افزایش یابد.

سالاریان ادامه داد: هزینه ویزیت پزشک عمومی در سال ۱۴۰۱ به حدود ۸۵ هزار تومان، ویزیت پزشک متخصص به حدود ۱۲۰ هزار تومان و ویزیت پزشک فوق تخصص به حدود ۱۶۰ هزار تومان خواهد رسید.

وی افزود: در شورای عالی بیمه، نظام پزشکی به عنوان فروشنده خدمات با ۹ عضو دیگر که خریدار خدمات هستند، مواجه است و این ترکیب شورای عالی بیمه در حوزه تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی اجحاف در حق جامعه پزشکی است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران گفت: دولت در این سال‌ها بر اساس هزینه خودش، خدمات پزشکی را قیمت‌گذاری دستوری کرده است که منجر به تنزل خدمات پزشکی، مهاجرت پزشکان، تغییر شغل پزشکان و تخلف در این زمینه شده است.

بیشتر بخوانید:

عضو کمیته علمی ستاد کرونا: از دز سوم کرونا استقبال نشده؛ خیالمان از اومیکرون راحت نیست

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1593453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    66 6
    به سلامتی و خوشی تنها چیزی که مهم نیست جیب خالی مریضای بدبخته
    • معلم ناامید IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      20 3
      بااین فرمان اصولگراها سال بعد ۷۰درصد جامعه زیر خط فقز خواهند رفت
  • کارمند زیر خط فقر IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    49 3
    با این حساب فقط کارمندان دولت عامل تورم و بیچارگی ملت هستند بقیه هیچ تاثیری ندارند
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    56 4
    تورم 45 درصد ! افزایش درآمد کارگر و کارمند 10 تا 25 درصد !! پزشکان 60 درصد !!!!!! بنازم به این عدالت
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    57 6
    خوبه والا، چیزی که مثل ساعت دقیق و مطابق نرخ تورم کار میکنه همین افزایش تعرفه های پزشکی هست، ولی وقتی میخان درصد افزایش حقوق کارمندان و کارگران را حساب کنند حرف از ده درصد و بیست درصد هست!!! و هزار جور بامبول در میارن..... این عدالت هست؟
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    54 7
    اوج پر رویی و مظلوم نمایی هست ، تعرفه پزشکی را بیش از ۵۰ درصد افزایش میدن تازه میگن در حق جامعه پزشکی اجحاف شده!!!! یکی نیست بگه مگه هر سال حقوق کارمندا و کارگران و بقیه جامعه حقوق بگیر چقدر افزایش پیدا میکنه؟؟!!! بفرمایید هر کی ناراحته تشریف ببره مهاجرت کنه، خوش اومدین...
  • رسول IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    41 7
    برای این سو گلی ها چطور بر اساس تورم هست ولی حقوق کارمند و کارگر 10 درصد. خدایا چقدر تفاوت خیانت بی احترامی و ترس از جامعه پزشکان
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    23 4
    پزشکان دیگه به درآمد نجومی هم قانع نیستن نظام پزشکی صنف اونهاست و اصلا نباید اظهار نظری کنه !
  • علی فهیمی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    36 6
    به طور قطع مسیولین نظام پزشکی سالهاست درحق مردم ظلم می کنند چرابایدحقوق یک پزشک متخصص صدبرابر حقوق یک معلم باشد انها ازامکانات کشوراستفاده نموده تا به اینجارسیده اندبایدانقلابی عمل نمودواینهارابه سزای عملشان رساند
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    12 1
    بهترین کار اینه ساختمان مطب ارزان و وسایل و تجهیزات پزشکی ارزان به پزشکان بدهند و تعرفه اضافه نشود
  • علی فهیمی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    29 6
    نظام پزشکی سالهاست که خون مردم رادرشیشه پزشکان کرده است چرایک پزشک متخصص درامدش صدربرابردرامد یک معلم یاکارمندباشد مگرخون بچه های انان رنگین تراز بقیه است مگردیگران درس نخوانده اند دوبرابر سه برابرنه صدبرابر!!
  • گل آقا IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    14 7
    بعد از سلام .... میشه بفرمایید این دردانه های گران سنگ به استناد کدام مجوزی این عدد را تهیه و اعلام کردند. شاید سنگی در تاریکی انداختند تا حدو ظرفیت جامعه را محک بزنند!!؟ شاید خواستند حساسیت ایجاد نمایند و پس ا ز آن ماهی مد نظر خود را صید کنند. شایدم خواستند شکافی بین سیاست های دولت در افزایش حقوق و دستمزد ایجاد کنن. و نهایتا اینکه ترخ همراهی و همگامی وزارت بهداشت در دوره ی سکانداری دولت جدید را اعلام کردند. با هر کدام یک از پیش فرض های بالا ...فقط لطف بفرمایند مثل همه آحاد مختلف جامعه که تورم را درک و بصورت ملموس حس می کنند دوستان جامعه پزشکی در خصوص اخذ مالیات بر درآمدشان هم همرنگ و همداستان مردم شوند.
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    26 8
    دکتر ها پولدارن چرا باید افزایش بدن؟؟؟ معلومه وزارت بهداشت و نظام پزشکی تمام دکترن نون به هم غرض میدن!!!
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    20 2
    ۸۵ هزارتومان دستمزد ۳۰ ثانیه ویزیت!!؟!!؟ خدایا خودت ملت ایران را نجات بده. بیچاره بیماران خاص ، سرطانی ، شیمی درمانی و ...