چند توصیه مهم تغدیه‌ای برای روزهای سرد زمستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: متخصص طب سنتی گفت: مزاج فصل زمستان سرد و تر و بهتر است مصرف غذاهای سرد کمتر شود و غذاهای با مزاج گرم بیشتر استفاده شوند.

ندا احمدی، گفت: در فصل زمستان بیماری‌های با مزاج سرد و تر مثل زکام و نزله (ترشحات پشت حلق) و سینوزیت شیوع بیشتری دارند؛ پس باید از سبزی‌های گرم و تر مثل ریحان و شوید استفاده شود. از مصرف گوشت‌های سرد نیز تا حد امکان امتناع شود و گوشت‌های گرم مثل گوشت گوسفند، بیشتر توصیه می‌شوند.

این متخصص تغذیه تاکید کرد که غذا را باید آهسته پخت. زمستان زمان خوردن غذاهایی است که با حرارت کم برای مدت طولانی به آرامی پخته می‌شوند. این باعث می‌شود که غذا به اندازه کافی تجزیه شود و در ماه‌های سرد که گرمای زیادی در محیط نداریم تا متابولیسم خود را تسریع کنیم، هضم بدن را آسان‌تر می‌کند.

به گفته احمدی غذاهایی که مایعات زیادی دارند یا نیاز به دم کشیدن طولانی در مایع دارند؛ مانند خورش‌های پخته یا سوپ‌های مقوی مفید هستند؛ زیرا زمستان فصل خشکی است و این رژیم غذایی به حفظ رطوبت بیشتر در بدن کمک می‌کند.

احمدی گفت: در فصل‌های سرد باید در وعده ناهار غذای کاملتر و شب‌ها غذای کمتری خورده شود. در فصل‌های گرم سال این رویه باید برعکس باشد.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1593999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =