تبعات خروج بی بازگشت مشمولان غایب/ رشد 30درصدی مراجعه مشمولان با افزایش حقوق سربازی/ منتظر خرید خدمت نباشید

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به تبعات خروج بی بازگشت مشمولان غایب گفت: برای برخی از مشمولان باب شده که در ازای ودیعه، مجوز خروج موقت می‌گیرند اما بازنمی‌گردند!

به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ ابراهیم امرانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند خروج بی بازگشت افراد مشمول به خارج از کشور به 10 الی 15 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اخذ ودیعه برای صدور مجوز خروج از کشور مشمولان گفت: مبلغ ودیعه برای سفرهای زیارتی 5 میلیون، سفرهای سیاحتی 30 میلیون، سفرهای علمی 15 میلیون و برای سفرهای بورسیه وزارت علوم نیز 40 میلیون تومان است.

امرانی با اشاره به تبعات خروج بی بازگشت از کشور یادآور شد: ضمن ضبط ودیعه های مالی، مدارک دانشگاهی هیچیک از این افراد در داخل کشور قابل پذیرش نبوده و در صورت بازگشت قابل استفاده نخواهد بود.

به گفته وی، بسیاری از مشمولان غایب خارج از کشور با بیان اینکه از تبعات خروج بی بازگشت خود آگاه نبوده اند، با مشکلات بسیاری مواجه شده اند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین جدید، هریک از مشمولان غایبی که بیش از 3 سال در خارج از کشور اقامت کرده باشند می توانند دو بار در سال و هربار 45 روز به داخل کشور تردد نمایند.

تسهیلات ویژه برای مشمولان غایب

سرهنگ امرانی از اعطای تسهیلات ویژه برای مشمولان غایب در کشور خبر داد و افزود: بر این اساس آن دسته از مشمولانی که بیش از 3 سال غیبت کرده اند در صورت اعزام داوطلبانه به خدمت، آموزش و به کارگیری آنان در داخل استان و تا حد مقدور در همان شهر محل سکونت خواهد بود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به وجود 30 هزار مشمول غایب در آذربایجان شرقی هشدار داد: ضمن ممنوعیت هرگونه خدمات اجتماعی مانند اشتغال، امور بانکی، گذرنامه و ... برای مشمولان غایب، مراکز انتظامی موظف به دستگیری و معرفی برای اعزام به خدمت هستند که این امر تبعات زیادی برای آنان خواهد داشت.

به گفته وی، جریمه به کار گیری مشمولان غایب در مراکز صنفی و تولیدی برای بار اول 30 میلیون تومان و برای دفعات بعد تا 100 میلیون تومان می رسد.

سرهنگ امرانی با اشاره به بازرسی های مداوم از مراکز صنفی و صنعتی یادآور شد: مراکز انتظامی بر اساس ماهده 58 قانون نظام وظیفه نسبت به دستگیری مشمولان غایب اقدام می کنند.

افزایش حقوق سربازان، مراجعه مشمولان غایب را 30 درصد افزایش داد

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش حقوق سربازان، اظهار داشت: این افزایش موجب رشد 30درصدی مراجعه مشمولان به خدمت سربازی شده است.

سرهنگ ابراهیم امرانی تصریح کرد: با افزایش سربازان، میزان دریافتی سربازان صفر به یک میلیون و 200 هزارتومان رسیده و سربازان متاهل با مدرک تحصیلی بالا نیز تا 4 میلیون تومان دریافتی دارند.

تسهیلات ویژه برای سربازان متاهل

وی با اشاره به ارائه تسهیلات ویژه برای سربازان متاهل اظهار داشت: سربازان متاهل دو ماه کسر خدمت داشته و به ازای هر فرزند نیز 3 ماه از خدمت سربازی آنان کاسته می شود.

سرهنگ امرانی از ارائه آموزش های فنی حرفه ای و مهارت های شغلی به سربازان فاقد شغل خبر داد و افزود: بر اساس تفاهمات انجام شده، سربازان پس از اتمام دوره خدمت خود می توانند با استفاده از گواهی مهارت حرفه ای تا سقف 100 میلیون تومان وام خوداشتغالی دریافت نمایند.

به گفته وی، مشمولان غایب در صورت مراجعه داوطلبانه به خدمت مقدس سربازی، در صورت دارا بودن شرایط اخلاقی و نظم و انضباط لازم اضافه خدمت آنان نیز بخشوده می شود.

تسهیلات سربازان نخبه و تحصیل کرده

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعظای تسهیلات ویژه برای مشمولان خدمت با مدارک تحصیلی بالا خبر داد و گفت: در طرح سرباز محقق، مشمولان دارای تحصیلات فوق لیسانس و دکترا می توانند با هماهنگی مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح در ازای انجام پروژه های تحقیقاتی تا یکسال کسر خدمت داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی طرح سرباز نخبه را از دیگر طرح های تشویقی برای مشمولان دارای تحصیلات عالی اعلام کرد و افزود: مشمولان نخبه با هماهنگی مرکز نخبگان و دانشگاه عالی دفاع ملی در اجرای طرح های پژوهشی مشارکت کرده و نسبت به اهمیت پروژه کل خدمت سربازی آنان مشمول کسر خدمت می شود.

سرهنگ امرانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعطای معافیت های تحصیلی از مقطع متوسطه تا دکترای گفت: معافیت دانش آموزی تا 20 سالگی میسر بوده و برای تحصیلات دانشگاهی نیز از دو سال و نیم در مقطع کاردانی تا 8 سال برای مقطع دکترا اعطا می شود.

به گفته وی، اگر تا سنوات قانونی تحصیلات دانشگاهی به اتمام نرسید، تا دو ترم نیز سنوات ارفاقی برای آنان شامل می شود تا نسبت به اتمکام تحصیلات اقدام گردد.

منتظر خرید خدمت سربازی نباشید

وی با رد هرگونه گمانه زنی برای خرید خدمت سربازی گفت: خرید خدمت آسیبهای اجتماعی بسیاری در جامعه به همراه داشت و طیف وسیعی از مشمولان غایب نیز به امید همین موضوع نشسته اند.

سرهنگ امرانی ضمن رد هرگونه گمانه زنی برای برقراری دوباره خرید خدمت سربازی تاکید کرد: این طرح هرگز اجرایی نخواهد شد و مشمولان غایب به این امید روزهای عمر خود را تلف نکنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1594465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =