تکریم شرافت حاج ناصر در محفل با صفای رزمندگان قم

چندماه پس از رحلت رزمنده پرافتخار قمی دوران دفاع مقدس حاج ناصر شریفی (رحمت الله علیه)، دوستان و همرزمان این رزمنده نامی جنگ و جبهه، به منزل او رفتند تا شرافت، صداقت و مهربانی این رزمنده فقید هشت سال دفاع مقدس را گرامی بدارند.

خبرآنلاین - صادق چهرقانی: دلتنگی بهانه نمی خواهد؛ مراسم هفتم و چهلم و سالگرد نمی خواهد؛ وقتی دلها تنگ می شود، فقط و فقط به فکر دوست و رفیقی می افتیم که نزدیک شدن به او آراممان می کند؛ همین دلتنگی بود که شب گذشته رزمندگان دوران دفاع مقدس را در منزل مرحوم حاج ناصر شریفی دور هم جمع کرد؛ حتما این دوستان قدیمی حاج ناصر با خودشان گفته بودند، اگر حاج ناصر خودش نیست، و دلمان برای خندیدن های مهربانانه او و اخلاص و شرافت او تنگ شده، اما بهترین جایی که می توانیم کمی بوی حاج ناصر را استشمام کنیم و کمی از دلتنگی بیرون بیاییم، منزل این دوست مهربان مان است؛ اما غافل از این که خانه حاج ناصر شریفی رفتن و دیدن جای خالی او و به یاد آوردن مهمان نوازی های مخلصانه او، دلتنگی را هزار برابر و بغض را به گلوها آورد؛ چه آنکه چند نفری که در این مراسم پشت تریبون رفتند و صحبت کردند، بغض در صداهای شان و اشک در چشمان شان دیده می شد.

حاج ناصر شریفی از فرماندهان لشگر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) قم در دوران هشت سال دفاع مقدس و از همرزمان شهید بنیادی، شهید زین الدین، شهید دل آذر و...، مرادماه سال ۱۴۰۰ بر اثر ابتلا به بیماری کرونا به یاران شهیدش پیوست.

او علاوه بر این که در تمام ۸سال جنگ تحمیلی، در جبهه ها حضور داشت، در سال های پس از دفاع مقدس هم بیکار ننشست و با حضوری فعال در عرصه ورزش فوتبال و فوتسال، بسیار اثرگذار شد تا حدی که به او لقب پدر فوتسال قم را دادند.

اخلاق بسیار خوب، مهربانی های صادقانه، ایثار و فداکاری برای حل مشکلات مردم، پشتیبانی از مظلوم، شجاعت، خانواده دوستی و ...، از ویژگی های بارز حاج ناصر شریفی (رحمت الله علیه) بود که هنوز در خاطره دوستان و نزدیکانش باقی بماند.

در این جلسه پیشکسوتان دفاع مقدس حاج مجتبی کردعلی، حاج حسین عروج، حاج محسن موحدی، حاج مهدی کربلایی، حاج باقر نیک سخن، حاج علی حاجی زاده و حاج یدالله حسینی از همرزمان نزدیک مرحوم حاج ناصر شریفی و همچنین آقایان مهدی پاک و صادق چهرقانی از فعالان ورزشی و رسانه ای دوستان بعد از جنگ حاج ناصر، دقایقی به ذکر خاطرات و کارهای آن مرحوم پرداختند.

*ثابت قدمی حاج ناصر در راه آرمان شهیدان
حاج مجتبی کردعلی در سخنانی اظهار داشت: بعد از دوران دفاع مقدس، شرایط ظاهری از جمله تیپ و قیافه بسیاری از رزمندگان تغییر کرد اما خوشبختانه بسیاری از ما، اعتقادات مان و آرمان های والایی که به آن ها اعتقاد داشتیم تغییر نکرد و مصداق این ثابت قدمی در راه آرمان های والا، حاج ناصر شریفی (رحمت الله علیه) بود.

حاج مجتبی کردعلی

*دفاع از مظلوم ویژگی بارز حاج ناصر
حاج حسین عروج هم در این جلسه با بیان این که در کل دوران زندگی ام، فقدان دو نفر برایم بسیار سخت بود، گفت: شهادت شهید بنیادی و همینطور رحلت حاج ناصر شریفی، برایم بسیار سخت بود و همچنان تأثر دارم.

حاج حسین عروج


این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان این که به نظر من بزرگترین ویژگی حاج ناصر شریفی، دفاع از مظلوم بود که از روحیه مهربانی او سرچشمه می گرفت، یادآور شد: یادم می آید که در دوران جنگ، شایعه ای دروغ در خصوص شهید بزرگوار محمد بنیادی ایجاد شده بود که حاج ناصر را بسیار ناراحت کرد و او می خواست به سراغ شهید زین الدین رفته و از او بابت این شرایط گلایه تند کند که خود شهید محمد بنیادی جلوی او را گرفت و گفت سوءتفاهمی بود که برطرف می شود.

*ظاهر اجتماعی و باطن عاطفی حاج ناصر
حاج مهدی کربلایی، از دیگر دوستان نزدیک و همرزم مرحوم حاج ناصر شریفی هم در سخنانی تأکید کرد: حاج ناصر یک ظاهر اجتماعی داشت و یک باطن عاطفی؛ به این معنی که اگر در ظاهر شاید تند و صریح بود و شاید در برخی اوقات خیلی زود ناراحت می شد و ناراحتی خودش را هم بیان می کرد، اما در باطن و در قلب و دل خود، از هیچ کس کینه به دل نمی گرفت و بسیار مهربان و دلسوز بود.

*نقش اساسی حاج ناصر در ساماندهی لشگر ۱۷
حاج باقر نیک سخن هم در سخنانی یادآور شد: حاج ناصر شریفی اگرچه هیچ گاه مسئولیت مستقیم در جنگ و جبهه نمی گرفت، چون خودش می گفت من آزادتر که باشم بهتر خدمت می کنم، اما نقش اساسی در ساماندهی لشگر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) داشت و شاید بتوان گفت ساماندهی لشگر قم مدیون او بود؛ و بسیاری فرمانده گردان ها و فرمانده دسته ها با نظر او انتخاب می شدند.

*وفاداری حاج ناصر به رفقا
حاج علی حاجی زاده هم در سخنان کوتاهی، شخصیت عاطفی حاج ناصر شریفی را مورد اشاره قرار داد و گفت: او نسبت به دوستان و خانواده بسیار مهربان و وفادار بود و برای انجام کارهای آنان، هر کاری می کرد.

*گریه های حاج ناصر در نماز شب
حاج محسن موحدی هم در این جلسه با بیان این که اخلاق خوب، خنده رویی و شوخ طبعی حاج ناصر شریفی خاطره ای خوب برای همه دوستانش باقی گذاشت، گفت: حاج ناصر ضمن صریح و رک بودن برای گفتن نظرات قلبی خود، اما از هیچ کس کینه ای به دل نمی گرفت؛ یعنی برای اظهار نظراتش ارزش قائل بود، اما برای فرد مخالف خودش هم احترام قائل بود.

حاج محسن موحدی


این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با بیان این که حاج ناصر شریفی عاشق و دلباخته اهل بیت(ع) بود، به ذکر خاطراتی از حاج ناصر شریفی در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: حاج ناصر شریفی در دوران دفاع مقدس هم همان قدر شوخ و گرم بود، اما در روضه های اهل بیت(ع) و یا در نمازهای شب، آنچنان گریه می کرد، که ما تعجب می کردیم که این همان ناصرشوخ طبع چند ساعت پیش است؟

*مدیریت حاج ناصر و درسی که آموخت
مهدی پاک از فعالان ورزشی و اجتماعی استان قم که سالیان سال در کنار حاج ناصر شریفی تیم های فوتسال فعال قم را مدیریت می کردند هم در این مراسم با بیان این که حاج ناصر یک دوست واقعی برای همه مردم بود، گفت: در طول سال هایی که افتخار همراهی حاج ناصر را داشتم، جز اخلاص از او ندیدم؛ اکنون که از دنیا رفته می توانم این خاطرات را بگویم؛ حاج ناصر جهیزیه های فراوانی برای عروسان نیازمند فراهم می کرد و به من که همیشه در کنار او بودم تأکید داشت که حتی خانواده ام و پسرانم از این کارها مطلع نشوند؛ او برای تهیه دارو برای بیماران نیازمند تلاش داشت و کارهای خیر زیادی داشت که واقعا خیلی ها از آن مطلع نیستند.

مهدی پاک


این فعال اجتماعی استان قم در ادامه با ذکر خاطره ای از نحوه اثرگذاری حاج ناصر شریفی در ورزش استان قم، گفت: من بارها در دانشگاه و بیرون دانشگاه، در کلاس های مدیریت شرکت کردم و کتاب هایی در این زمینه مطالعه کردم، اما نکته ای که از حاج ناصر شریفی در بحث مدیریت یاد گرفتم، از همه آن آموزه ها برتر و بهتر بود؛ یک بار حاج ناصر شریفی تصمیم به بستن قرار داد چند میلیونی با بازیکنان نوجوان فوتسال قم گرفت؛ البته که من بعنوان سرپرست باشگاه به این تصمیم او اعتراض کردم که کسی با نوجوانان با این قیمت قرار داد نمی بندد و ضمن این که این کار باعث ایجاد مشکلات مالی برای باشگاه می شود، حرف و حدیث های زیادی را هم برای من و شما ایجاد می کند؛ که او در پاسخ به اشکالات من گفت، وقتی ما با این نوجوانان مستعد، قرارداد ببنیدم، به آن ها شخصیت داده ایم و این شخصیت دادن، خودش را در زمین بازی نشان می دهد؛ و در ادامه از من پرسید، آیا تا به حال با خدا معامله کردی؟ گفتم نه؛ گفت بیا و در این مورد با خدا معامله کن و هر مشکل و حرف و حدیثی را هم به جان بخر؛ و امروز که سال ها از بستن قرارداد با آن نوجوانان گذشته، می بینیم که اکثر قریب به اتفاق آنان از بزرگان فوتسال ایران و آسیا شدند.

*مهربانی خاص حاج ناصر
صادق چهرقانی از فعالان رسانه ای استان قم نیز در این مراسم، با بیان این که حاج ناصر شریفی فقط متعلق به همرزمان خودش نیست و به نسل های بعد از خودش هم تعلق دارد، گفت: صداقت، اخلاص، مهربانی و پای کار مردم بودن، از ویژگی های بارز مرحوم حاج ناصر شریفی بود که هر کس با او روبرو می شد، به آنها پی می برد.

صادق چهرقانی


این فعال رسانه ای با بیان این که حاج ناصر شریفی مصداق بارز جذب حداکثری و دفع حداقلی بود، افزود: حاج ناصر شریفی همواره دغدغه مردم را داشت و سعی داشت در مقابل کم کاری برخی از مسئولان تذکر دهد، اما همواره تأکید داشت که باید این مشکلات را بگوییم و حافظ و نگهدار کشورمان باشیم و نگذاریم راه شهدا فراموش شود؛ او در عین صراحت کلام، بسیار مهربان بود و نمی گذاشت حتی یک نفر از دست او ناراحت باشد.

*حاج ناصر مصداق آیه ۹ سوره انسان
حاج یدالله حسینی رفیق و همرزم مرحوم حاج ناصر شریفی و مسئول هیئت خادم الشهدای قم هم در سخنانی که همراه با بغض و گریه همراه بود گفت: حاج ناصر پشت دوست و رفیقش بود و برای انجام کار مردم وقت، انرژی و حتی آبرو می گذاشت و هزینه می کرد؛ حاج ناصر مصداق بارز آیه ۹ سوره انسان است که برای انجام کارهای خیر خود برای مردم و دوستان، انتظار تشکر و قدردانی نداشت و اجر خود را از خداوند طلب می کرد.

تکریم شرافت حاج ناصر در محفل با صفای رزمندگان قم


مسئول هیئت خادم الشهدای قم با بیان این که حاج ناصر شریفی با وجود تمام گلایه هایی که نسبت به برخی مسئولین و عملکردشان داشت و آن ها را با صراحت و تندی تمام هم می گفت، اما همواره دلسوز نظام جمهوری اسلامی و پاسدار آرمان های والای آن بود، گفت: ما باید به پیروی از حاج ناصر شریفی، پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم تا انشاالله این پرچم را که با خون هزاران هزار شهید سرپا ایستاده، به دست حضرت بقیة ا...(عج) برسانیم.

روح الله شریفی فرزند حاج ناصر نیز با ذکر خاطره کوتاه از پدر، از حاضرین در این مراسم تشکر کرد و جلسه با روضه خوانی حاج حسن پاکزمان به مناسبت ایام وفات حضرت ام البنین(س) و توسل به حضرت ابوالفضل العباس(ع) خاتمه یافت.

تکریم شرافت حاج ناصر در محفل با صفای رزمندگان قم

تکریم شرافت حاج ناصر در محفل با صفای رزمندگان قم

تکریم شرافت حاج ناصر در محفل با صفای رزمندگان قم

تکریم شرافت حاج ناصر در محفل با صفای رزمندگان قم

تکریم شرافت حاج ناصر در محفل با صفای رزمندگان قم

تکریم شرافت حاج ناصر در محفل با صفای رزمندگان قم

تکریم شرافت حاج ناصر در محفل با صفای رزمندگان قم

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1594533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =