سخنگو جامعه روحانیت مبارز خبر پیوستن آیت الله یزدی و آیت​الله مهدوی کنی به کمیته سه نفره را تکذیب کرد و هر گونه اطلاع رسانی را به آینده موکول کرد .

احمد سالک در گفت​وگو با خبرآنلاین در حالی پیوستن دبیران کل جامعتین به کمیته سه نفره را رد کرد که اسماعیل کوثری نماینده حامی دولت تهران برای اثبات غیر دولتی بودن این کمیته گفته بود که به زودی این آقایان نیز به جمع تصمیم گیران کمیته سه نفره می​پیوندند.

با اشاره به روند تشکیل کمیته سه نفره اظهار داشت: از ابتدای سال 89 جامعتین یعنی جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز طی نشست​های متعدد کارشناسی یک بیانیه هشت ماده​ای با نام منشور اصولگرایی با 12 شاخصه تدوین کردند.

وی در ادامه افزود: جلسات مشترک جامعتین سبب شد که گروه 7 نفره​ای به منظور سیاستگذاری و داوری در این زمینه انتخاب شدند. از این هیات هفت نفره سه نفر یعنی آقایان حداد عادل ،ولایتی و عسگراولادی به تایید آقای احمدی​نژاد رسیدند . بعد از انتصاب این افراد مقرر شد که چهار نفر به انتخاب جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین برای عضویت در این کمیته انتخاب شوند.

سالک با رد اینکه این کمیته سه نفره دولتی است، اظهار داشت: آقای عسگر اولادی با توجه به شخصیت و جایگاه سیاسی شان برای حضور در این کمیته انتخاب شدند و این را نمی​توان به دولتی بودن تعبیر کرد. این انتخاب بعد از آن صورت گرفت که آقای احمدی​نژاد با حضور 30 نفر از اصولگرایان تشکیل جلسه داد و بعد سه نفر انتخاب شدند که هدف از آن تداوم تعامل است .

وی حضور عسگر اولادی را به معنای نمایندگی حزب موتلفه و جبهه پیروان خط امام و رهبری ندانست و گفت: حضور ایشان در این کمیته ربطی به مسئولیت حزبی ندارد زیرا حرکت اصولگرایی زیر نظر جامعتین است و محور فعالیت در حال حاضر جامعه روحانیت مبارز وجامعه مدرسین است. سران اصولگرایان هم به صراحت اعلام کردند که تحت هدایت جامعتین حرکت می​کنند.

عضو جامعه  روحانیت مبارز تصریح کرد: حضور آقای رئیس جمهور و حامیان ایشان در عرصه انتخابات را نمی​توان به معنای دخالت دولت در انتخابات دانست. زیرا آنها جزیی از اصولگرایان هستند و نمی توان این مساله را نادیده گرفت.

وی در پایان تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها نسبت به دخالت دولت در انتخابات هشدار داده​اند اما شرکت ایشان در جلسات، مصداق دخالت نبوده و منصفانه نیست که چنین اتهامی زده شود.

/29214

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =