برای نخستین‌بار در بازار سرمایه دریافت‌ فوری وجه امکان‌پذیر شد

کارگزاری فارابی برای نخستین بار در بازار سرمایه کشورمان از سامانه دریافت‌ فوری وجه با عنوان پی‌فست(PayFast) رونمایی کرد. این سامانه به مشتریان معاملات آنلاین کارگزاری فارابی این امکان را می‌دهد، به‌سادگی بتوانند در هر ساعت از شبانه‌روز درخواست وجه خود را ثبت و در کمترین زمان ممکن مبلغ درخواستی‌شان را دریافت کنند.

پی‌فست(PayFast) استاندارد جدیدی در ارائه خدمات به مشتریان بازار سرمایه است که با هدف دسترسی سریع‌ به مانده‌حساب مشتریان در سامانه معاملاتی، از سوی کارگزاری فارابی راه‌اندازی شده است.

بر این اساس مشتریانی که به هر دلیلی نمی‌خواهند در فرایند چند روزه دریافت وجه منتظر بمانند یا به‌طور اضطراری نیاز به دریافت مانده‌حساب‌شان نزد کارگزاری دارند، می‌توانند با استفاده از سامانه پی‌فست درخواست دریافت فوری وجه خود را ثبت کنند.

در حال حاضر متقاضیان استفاده از پی‌فست می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز و حتی روزهای تعطیل با شماره ۱۵۶۱ (مرکز پشتیبانی و ارتباط با مشتریان کارگزاری فارابی) تماس گرفته و درخواست خود را ثبت کنند.

کارشناسان این مرکز موارد قانونی از جمله شروط تسویه وجوه در بورس، دریافت اعتبار و… را بررسی کرده و در صورتی‌که منعی برای پرداخت وجود نداشته باشد، فرایند پرداخت فوری را به جریان می‌اندازند.

با استفاده از این سامانه فرایند پردازش درخواست مشتریان در هر ساعتی از شبانه‌روز در کمتر از دو ساعت انجام می‌شود. پس از پردازش درخواست در مرکز پشتیبانی و ارتباط با مشتریان، دستور پرداخت به سیستم بانکی ارسال می‌شود.

لازم به‌ذکر است از آنجایی که پرداخت‌های بین بانکی پس از ثبت درخواست از سوی کارگزاری، توسط بانک‌های عامل از طریق «پایا» و «ساتنا» انجام می‌شود، زمان تسویه تمام وجوه براساس سیکل‌های پرداخت پایا و ساتنا بانک مرکزی خواهد بود.

بر این اساس درخواست وجوهی که در روزهای غیرکاری ثبت شوند، در همان روز توسط کارگزاری فارابی پردازش شده و جهت پرداخت در نخستین سیکل‌ پرداختی بانک مرکزی ارجاع داده می‌شود.

نکته‌ای که متقاضیان استفاده از پی‌فست باید در نظر داشته باشند، سقف ۵۰ میلیون تومانی در هر درخواست است. با توجه به اینکه انتقال وجوه در روزهای غیرکاری محدود به سیکل‌های پرداخت بانک‌های عامل است، کارگزاری فارابی هم‌اکنون با استفاده از راهکارهای نوین پرداخت «جیبی‌مو» و طی هماهنگی با بانک سامان، امکان دریافت وجه حتی در روزهای تعطیل را هم برای مشتریانی که هم اکنون شماره حساب اعلامی‌شان به کارگزاری از شماره‌ حساب‌های بانک مذکور باشد، فراهم کرده است. گفتنی است جیبی‌مو از شرکت‌های فعال در اکوسیستم گروه مالی فارابی است که خدمات و راهکارهای نوین پرداخت در بازار سرمایه را ارائه می‌دهد.

کارگزاری فارابی به‌زودی برای رفع محدودیت‌های ناشی از نقل و انتقال وجوه در سیستم ساتنا و پایا، بانک‌های بیشتری را به فهرست فعلی پی‌فست اضافه خواهد کرد تا فرایند پرداخت‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

گفتنی است خرداد ماه سال ۱۳۹۹ نیز کارگزاری فارابی برای نخستین بار در میان تمام کارگزاری‌های بورس کشورمان، توانست خدمت‌رسانی به مشتریان را ۲۴/۷ یا به‌عبارتی در تمام روزها و ساعات هفته ارائه کند. این مرکز - از زمان راه‌اندازی - با استفاده از فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی و ابزارهای الکترونیک توانسته یکی از پیشگامان این صنعت در بازار سرمایه باشد و هم‌اکنون نیز با راه‌اندازی سامانه پی‌فست، در راستای همان تعریف پاسخگویی ۲۴ ساعته به مشتریان بازار سرمایه گام برمی‌دارد.

برای دریافت کد بورسی آنلاین می‌توانید در کمتر از ۵ دقیقه در کارگزاری فارابی ثبت‌نام کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1595387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =