بازگشایی مهدهای کودک مستلزم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و دستورالعملهای ابلاغی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان متولی سلامت جامعه با احاطه کامل بر تبعات اقتصادی و اجتماعی حاصل از تعطیلی مهدهای کودک، اما به واسطه رسالت و ماموریت خود در راستای حفاظت از سلامت و جان شهروندان، حساسیت ویژه ای در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در مهدهای کودک با توجه به اهمیت حفظ سلامت گروه سنی کودکان دارد.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر سید جواد حسینی  گفت: با توجه به عدم واکسیناسیون کرونا در کودکان زیر 12 سال ، کودکان گروهی پرخطردر مقابل این بیماری می باشند. متاسفانه فوت 2 نفر از اساتید و اعضای هیات علمی گروه کودکان دانشگاه در سال گذشته در اثر ابتلاء به کرونا خود گواهی بر ناقل بودن کودکان و امکان سرایت بیماری توسط ایشان در جامعه می­باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تجربه نشان داده است کودکان ناقلین بی صدای بیماری کرونا در جامعه می باشند گفت: همین موضوع مهمترین علت تاکید بر اجرای کامل دستورالعملهای بهداشتی و نظارت های کارشناسانه در فعالیت مهد کودکها می باشد.

دکتر حسینی اظهار کرد: شرط اولیه برای بازگشایی مهدهای کودک کسب حداقل 85 درصد امتیاز چک لیست های مربوطه در بازدید از این واحدها می باشد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه برآن داشتن 4 شرط شامل استفاده همه پرسنل از ماسک، وجود فضای 4 متر مربع به ازای همه کودکان حاضر در مهد، کسب حداقل 75 درصد چک لیست تهویه مناسب و واکسیناسیون کامل کودکان، عوامل اجرایی رانندگان سرویس همراه تمامی اعضای خانواده و موجود بودن مدارک و مستندات در مهد از مواردی است که اجرای آن ضروری و به آن تاکید شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه رعایت واجرای کامل موارد مذکور برای بازگشایی مهدهای کودک ضروری است اظهار کرد: چنانچه واحدهای فوق پس از بازگشایی، در مورد هرکدام از دستورات بهداشتی ابلاغ شده تخطی نمایند واحد مذکور فوراً پلمپ خواهد شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1595526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =