باشگاههای شاکی از حسین ساکی و باشگاه نفت عذرخواهی رسمی کنند

معاون ورزشی موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان از سه باشگاه پیکان تهران، آلومینیوم اراک و شمس آذر قزوین که به بهانه ی جعلی بودن هویت حسین ساکی بازیکن نفت از او شکایت کرده بودند، خواست تا به طور رسمی از او و باشگاه نفت عذرخواهی کنند.

مسعود رضائیان در گفتگو با خبرنگاران؛ اظهار کرد: به دنبال شکایت سه باشگاه ، فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی از ما خواستند تا اگر مستنداتی بر رد ادعای این باشگاهها داریم ارائه کنیم که بلافاصله مدارک مربوطه همراه با توضیحات کامل ارائه شد.

وی با بیان اینکه جلسه کمیته انضباطی با حسین ساکی و باشگاههای شاکی با فراز و نشیب خاصی برگزار شد، افزود: به طور مثال نخستین دعوت نامه از ساکی ساعت ۱۱ صبح روزی به دست ما رسید که وی به همراه تیم در سیرجان به سر می برد و عصر همان روز تیم نفت با مس رفسنجان بازی داشت که عملا امکان حضور وی در تهران وجود نداشت. (تاریخ، شماره و ساعت ورود نامه به اتوماسیون باشگاه موجود هست).

وی با اشاره به تکرار این اشتباه در دومین دعوت از ساکی برای شرکت در جلسه بررسی شکایات سه باشگاه  از او، تصریح کرد: وجود یک ناهماهنگی میان سازمان درخواست کننده برای تشکیل جلسه (کمیته انضباطی)، واسطه (دبیرکل فدراسیون) و بخش هدایت کننده تمامی مکاتبات با باشگاهها(سازمان لیگ) سبب انجام دعوت ها به شیوه ای خاص شده بود. متاسفانه این مسئله به لحاظ روحی و روانی تبعات منفی بر روی حسین ساکی و تمام تیم و کادر فنی داشت.

معاون ورزشی موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان با شرح اینکه باشگاهها اجازه انجام مکاتبات مستقیم به جز در پاره ای از موارد که به سازمان لیگ مرتبط نیست را ندارند، یادآور شد: با رفع اشکال و تغییر زمان دعوت، بالاخره ساکی در روز دیگری در جلسه کمیته انضباطی حضور یافت.

رضاییان؛ گفت: خوشبختانه به رغم تمامی مشکلاتی که این شکایت ها برای ساکی و باشگاه به همراه داشت اما با پایانی شیرین همراه بود. در جلسه ی بررسی شکایت سه باشگاه یاد شده هیچ یک از آنان مدارک و مستنداتی برای اثبات ادعایشان مبنی بر جعلی بودن هویت حسین ساکی نداشتند و گویا تنها استنادشان به گفته های فردی بود که ادعا می کردند از اهواز با آنها تماس گرفته و این حرفها را گفته است.

وی درباره ی فرد اهوازی که باشگاهها مدعی دریافت اطلاعات از او بودند، افزود: این فرد فصل گذشته نیز به باشگاه نفت آمده بود و ادعا می کرد که حسین ساکی (بازیکن) فردی جعلی است و فرد اصلی فرزند من است و بایستی از این بابت به من خسارت بدهید که در این هنگام ضمن تماس با پلیس آگاهی موضوع اخاذی فرد به آنها اعلام شد و فرد مراجعه کننده وقتی از این موضوع باخبر می شود به طور سریع باشگاه را ترک کرده و دیگر پیدایش نشد.

وی اظهار کرد: فرد اخاذی که سعی داشت با جعلی خواندن هویت حسین ساکی پولی از طریق باشگاه به جیب بزند وقتی این کار را ناممکن دید پس از یک سال این مسیر را با فروش اطلاعات جعلی اش به دیگر باشگاهها ادامه می دهد و متاسفانه آنها هم در عین سادگی تحت تاثیر این حرفها قرار گرفته و بر علیه حسین ساکی به کمیته انضباطی شکایت می کنند.

معاون ورزشی موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان با ابراز تاسف از همراهی باشگاهها با این فرد خاطی که سبب بازی کردن با آبروی یک بازیکن و بروز تالمات روحی و روانی برای وی شد، تصریح کرد: این مسئله در فصل نقل و انتقالات چه داخلی و چه خارجی برای بازیکنان به ویژه برای ملی پوشانی همچون ساکی می تواند تبعات منفی زیادی در پی داشته باشد که شاید آینده حرفه ای آن را نیز تحت شعاع قرار دهد.

به گفته ی رضاییان؛ این مسئله برای باشگاه صنعت نفت هم تبعات منفی به همراه داشت.

وی یادآور شد: انتظار می رفت که باشگاههای شاکی از این بازیکن عذرخواهی رسمی کنند و هنوز هم منتظریم، عذرخواهی از حسین ساکی هیچ مشکلی برای باشگاهها در پی ندارد.

وی گفت: قصد تهدید باشگاهها را نداریم اما حق اعتراض به این موضوع برای حسین ساکی و باشگاه همچنان به قوت خود باقی است، ما شاید بتوانیم از حق باشگاه بگذریم اما از حق حسین ساکی به هیچ وجه نمی توانیم به سادگی عبور کنیم. می توانیم از طریق فدراسیون و به ویژه کمیته اخلاق (که کارش رسیدگی به مسائل خارج از چارچوب زمین است) این بازی بد ۶۰ روزه ای را که باشگاهها علیه بازیکن ما آغاز کردند را دنبال و پیگیری کنیم.

وی افزود: خوشبختانه رای کمیته انضباطی بر تبرئه ی حسین ساکی بود و امروز این مسئله به طور رسمی اعلام شد هر چند که باشگاهها یک هفته فرصت دارند تا به رای صادره به استیناف شکایت کنند اما ما هم یک هفته به سه باشگاه فرصت می دهیم تا به طور رسمی از حسین ساکی و باشگاه صنعت نفت عذرخواهی کنند. رسم و راه جوانمردی هم همین است که اگر اشتباهی مرتکب می شوند شهامت عذرخواهی هم داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596134

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =