سنتی‌ها مقابل فروش آنلاین بلیت اتوبوس ایستادند؟/ جنگ علنی با آنلاین‌ها

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی گفت: سنتی‌ها در حال حاضر کسب و کارهای آنلاین را اذیت می‌کنند، اما نمی‌شود کاری کرد و اقتصاد دنیا به این سمت حرکت می‌کند. زمانی هم که خودرو آمد، درشکه‌چی‌ها چوب لای چرخ گذاشتند، اما در نهایت صنعت خودرو راه خود را ادامه داد.

در حالی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های مسافربری اتوبوسی تهران در تصمیمی عجیب، پورسانت فروش اینترنتی را به 2 درصد کاهش داده که سهم شرکت‌های تامین‌کننده زیرساخت فروش اینترنتی یک درصد و سهم سایت‌های کاربرپسند تنها یک درصد باشد. این در حالی است که این کارمزد قبلا بین 3 تا 5 درصد بود.

از نگاه فعالان حوزه کسب‌وکار اینترنتی، این تغییر در کارمزد فروش اینترنتی، با توجه به هزینه بازاریابی و خدمات به مسافران برای سایت‌های اینترنتی جذاب نخواهند بود و بر همین اساس، ترجیح خواهند داد که عطای فروش اینترنتی بلیت اتوبوس را به لقایش ببخشند.

رضا الفت‌نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در این خصوص گفت: تاکنون به ما در این زمینه ابلاغی نشده است.

وی افزود: آنچه که مشخص است، این‌که امروز همه مردم به خریدهای اینترنتی رو آوردند و خیلی از موضوعات به خصوص بعد از کرونا، به این سمت حرکت کرده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی تصریح کرد: ما باید ببینیم این اقدام قانونی هست یا خیر. دوم این‌که اگر بخواهند کارمزدها را کم کنند، برای شرکت‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

الفت‌نسب عنوان کرد: این کار، علنا جنگ با آنلاین‌ها است. این در حالی است که باید برعکس عمل کرد، یعنی مردم را سوق دهند که بلیت را به صورت اینترنتی بخرند. در این میان، واسطه‌ای هم وجود ندارد، بنابراین خیلی عجیب است که شرکت‌های مسافری چنین تصمیمی را گرفته‌اند.

وی متذکر شد: اگر به ما این موضوع ابلاغ شود، پیگیر موضوع خواهیم بود.

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی یادآور شد: اگر قرار است اقتصاد دیجیتال در اولویت قرار گیرد، با این کارها عقب می‌افتیم و باید تدبیر دیگری اندیشیده شود.

الفت‌نسب با بیان این‌که این خرده اتفاقات واقعا کار را سخت‌تر می‌کند، گفت: این‌گونه کسب‌وکارهای خرده‌پا از بین می‌روند. سیستم سنتی سال‌هاست که به دنبال این هستند که کسب‌وکار آنلاین در کشور جان نگیرد. این را به شخصه من تجربه کردم و دارم تجربه می‌کنم.

وی افزود: سنتی‌ها در حال حاضر آنلاین‌ها را اذیت می‌کنند، اما نمی‌شود کاری کرد و اقتصاد دنیا به این سمت حرکت می‌کند. زمانی هم که خودرو آمد، درشکه‌چی‌ها چوب لای چرخ گذاشتند، اما در نهایت صنعت خودرو راه خود را ادامه داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1596631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =