برگزاری جشن راه اندازی نیروگاه بوشهر، به اواخر ماه رمضان موکول شد.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان زمان رسیدن قدرت نیروگاه اتمی بوشهر به 40 درصد را اواخر مرداد و برگزاری جشن اتصال آن به شبکه سراسری را دهه اول شهریور اعلام کرد.

علی اکبر صالحی، در بخشی از سخنانش در برنامه گفتگوی ویژه خبری یک شنبه شب شبکه دوم سیما فرآیند هسته​ای را روندی آرام توصیف کرد و گفت: این فرآیند از ابتدا تا تولید برق به 9 ماه تا یک سال زمان نیاز دارد.

وی افزود: آخرین مشکلی که موجب تاخیر دو ماهه در فرآیندها شد، مربوط به یکی از پمپ های نیروگاه بود و اگر چه ما همچنان امکان ادامه کار داشتیم ولی به علت اولویت ایمنی بر راه اندازی، ترجیح دادیم که قلب رآکتور دوباره باز و سوخت ها خارج شود.

اقای صالحی تصریح کرد: سوخت ها برای اطمینان از خروج براده های فلزی شسته و دوباره بارگیری شد.

وزیر امور خارجه رآکتور اتمی بوشهر را در حال تولید بخار ذکر کرد و گفت: این رآکتور در اواسط رمضان به 40 درصد قدرت می رسد و در همین ماه به شبکه متصل خواهد شد ولی جشن این اتصال در اواخر ماه مبارک رمضان (دهه اول شهریور) برگزار می شود.

درخواست احضار سفیر امارات
یک
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به خبر تجاور امارات به آب‌های سرزمینی ایران، گفت: وزارت امور خارجه باید سفیر این کشور را فرخوانده و مراتب اعتراض ایران را به این کشور ابلاغ کند.

حسین نقوی حسینی، به خانه ملت گفت: اقدام دولت امارات در تجاوز به آب‌های سرزمین ایران و نصب پرچم به سکوهای گازی ایران اقدامی غیر قابل توجیه است و باید این کشور نسبت به این اقدام تعجب برانگیز و تحریک کننده پاسخگو باشد. جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته اثبات کرده که نسبت به کوچکترین تجاوز به حاکمیت ارضی خود سکوت نکرده و قاطعانه به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.

به گفته وی، احضار سفیر امارات در تهران حداقل کاری است که وزارت امور خارجه نسبت به تجاوز این کشور به آب‌های سرزمینی ایران باید انجام دهد.

عبدالله کعبی نماینده آبادان دیروز در نطق میان دستور خود از ساخت و سازهای اماراتی ها در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در حالی که اماراتی‌ها در آب‌های ایران سکو زده‌اند، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در آخرین دیدار خود با مقام‌های اماراتی، مذاکره‌هایی داشته است، اما به این برخورد اماراتی‌ها اعتراضی نکرده است.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    اوني که زياده تو تقويم، ماه رمضان!! روسيه را عشق است!!!!
  • حسین IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    خدا کنه دیگه راه بیافته من یکی که دیگه خسته شدم از بس اینا امروز فدا کردن
  • خود نجوش IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    شما هر پيچي رو كه اونجا بستين واسش يه جشن راه اندازي ، راه انداختين. مردم رو به چشم خودتون ميبينيد كه درباره يه عده اي شون كاملا اشتباه ميكنيد