نماینده مجلس : عبدالملکی تا عید استیضاح می‌شود، اگر ...

رویداد ۲۴ نوشت: حسن لطفی، نماینده رزن گفت:عبدالملکی افراد غیرمتخصص زیادی را از کمیته امداد با خود آورده است و وزارتخانه جای افراد غیرمتخصص شده ... با نارضایتی‌هایی که در بین نمایندگان می‌بینیم او استیضاح می‌شود.

 با گذشت حدود شش ماه از دوران کاری دولت سیزدهم، حال، بهتر از همیشه می‌توان عملکردها را بررسی و نقد کرد. یکی از وزارتخانه‌هایی که پس از شش ماه مورد انتقادنمایندگان قرار گرفته، وزارت «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» است.

حجت‌الله عبدالملکی که روزگاری جزو اصلی‌ترین منتقدان اقتصادی دولت حسن روحانی بود و قرار بود با هر یک میلیون یک شغل ایجاد کند، حال ماه‌هاست که سکان یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های اجتماعی و اقتصادی کشور را در دست گرفته است، اما فعلاً خبری از وعده‌های مطرح شده نیست و در آخرین اظهار نظر هم اعلام کرده که وزارت او مسئول اشتغالزایی نیست! همین اظهار نظر، انتقادها را علیه او افزایش داد و فعلا نمایندگان مدت کوتاهی به او مهلت داده‌اند.

حسن لطفی نماینده رزن و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس که از مدت‌ها پیش در صف منتقدان حجت‌الله عبدالملکی قرار گرفته می‌گوید هنوز روند و روال‌ها با اشکالات گذشته در حال ادامه است. او می‌گوید: من هفته‌ها پیش به عملکرد وزیر کار انتقاد و چند سوال را هم مطرح کردم که متاسفانه تاکنون پاسخی نگرفتم. گفتیم بیایید بررسی کنید و ببینید در هلدینگ‌های بانک رفاه کارگران چند کارگر عضو هیات مدیره هستند؟ عجیب است ما این را می‌گوییم، اما تا امروز هیچ جواب منطقی داده نشده است. یا مثلاً تامین اجتماعی برای کارگران است، ولی کارگران حتی به سابقه بیمه خود دسترسی ندارد.

 نماینده مجلس : عبدالملکی تا عید استیضاح می‌شود، اگر ...

بیشتر بخوانید:

نماینده رزن تصریح کرد: در وزارت کار می‌بینیم که آقای عبدالملکی افراد غیرمتخصص زیادی را از کمیته امداد با خود آورده است و وزارتخانه جای افراد غیرمتخصص شده است. نباید افراد غیرمتخصص وارد عرصه‌ای تخصصی شوند، زیرا هیچ‌کس نباید منافع بلندمدت ملی کشور را فدای منافع کوتاه‌مدت خودش بکند.

وی اظهار داشت: از آقای موسوی که رییس سازمان تامین اجتماعی است بپرسید دارایی تامین اجتماعی در شرکت‌های شستا چقدر است؟ مثلاً خودشان می‌گویند این دارایی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد است که اگر تقسیم بر شش میلیون کارگر شود ما باید به هر کارگر بگوییم مثلاً فلان ریال در این شرکت‌ها سهام دارید. ولی این شفاف‌سازی انجام نشده است. حال یا زیرساخت‌های لازم را ندارند یا توان اجرایی در آن‌ها نیست.

لطفی یادآور شد: هنوز برای کارگر ما مشخص نیست که سهمش از سازمان‌های تامین اجتماعی چقدر است. من به خود آقای موسوی هم گفتم که مثلاً رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان من با مدرک دیپلم بازنشسته شده و ماهی ۲۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد در حالی که نماینده‌ها نهایتاً با حقوق ۱۴-۱۵ میلیون تومان بازنشسته می‌شوند. سوال است که چرا مجموعه خودشان از حقوق‌های بالایی برخوردار است؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر وزیر کار تا عید پیشگیری‌های لازم را انجام ندهد و وعده‌هایش محقق نشود، با نارضایتی‌هایی که در بین نمایندگان می‌بینیم او استیضاح می‌شود. همچنین وزرای اقتصاد، صمت، بهداشت و حتی کشور نیز در خطر استیضاح هستند.

21215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1597257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    35 6
    وزیرانی که عرضه ندارند استیضاح کنید
  • امیر DE ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    42 3
    بابا جان بزارید لامبورگینی ایرانی پلاک بشه بعدا استیضاح کنید
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    4 9
    فاطمی امین باید عوض شود اگه به ریس جمهور حرف اش گوش ندادن ازتوهین بدتر هست درباره قیمت خودرو
  • علی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    25 4
    شماها اگر سواد داشتید و بین مردم زندگی میکردید و از حال روز ملت با خبر بودید میفهمیدید که با یک میلیون تومان یکهفته زندگی هم با تورم نمیشود کرد وای بحال سرمایه اولیه برای ایجاد کاردروغ هرچه بزرگتر جاهلان باورشان راحتر میباشد
  • حزب الله IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    25 7
    چرا قبل از دادن پست وزارت نمایندگان محترم انتخاب درست نمی کنند این آقا را نباید از اول با برنامه ابکیش قبول می کردند و حالا 5وزیر استیضاح شوند واقعا که
  • ناشناس IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    19 7
    دوست صمیمی این وزیر ، صندوق بازنشستگی کشوری رو بهم ریخته ، برید بررسی کنید ببینید چه خبره.... یک صندوق چابک رو نابود کردن..
  • طاهر IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    13 2
    آقای وزیر کسی رو از کمیته امداد به وزارت خانه نبرده این دوستان با آقای فتاح به کمیته امداد وارد شد وبعد با وزیر کم کم دارند به وزارت کار می روند .
  • حسین IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    17 3
    جناب نماینده ته صحبت هایت دنبال حقوقت هستی اخرمگر حقوق ازنشسته تامین اجتماعی باوزیری است که تازه اومده واقعا خدارحم بفرمایند عجب نماینده ای دنبال حقوقت هستی واقعا که شرم کنید به این مردم وخجالت بکشید
  • جاوید ایران IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    15 4
    خلایق هر چه لایق. لیاقت ما همینا هستن.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    20 11
    جناب وزیر ۶ میلیارد تومان پول بدون حساب و ردیف بودجه به رییس شبکه سه صدا و سیما کمک کرده حال انکه‌ درامد پخش تبلیغات صدا وسیما از چاه نفت بیشتر است حقشه استیزاح بشه
  • حسن IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    22 1
    کشور را با بهانه مصلحت نظام به لبه پرتگاه برده اند و هر کدام هم خود را وارث سهم از انقلاب می داند که نیازی هم به پاسخگویی نیست، باید به این رویه غلط جاری خاتمه داده شود.