بررسی حضوری‌شدن کلاس مدارس و دانشگاه‌ها در کمیسیون بهداشت/ محسنی بندپی:  سیاست‌ «شل‌کن، سفت‌کن» را ادامه دهیم؟

ایلنا نوشت: محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به قضیه حضور دانش آموزان بر سر کلاس‌های درس ورود خواهد کرد و موظف خواهد بود سیاست‌های عادلانه‌ای در حوزه آموزش و پرورش برای دانش آموزان و دانشجوان اتخاذ کند.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به قضیه حضور دانش آموزان بر سر کلاس‌های درس ورود خواهد کرد و موظف خواهد بود سیاست‌های عادلانه‌ای در حوزه آموزش و پرورش برای دانش آموزان و دانشجوان اتخاذ کند.
محمدعلی محسنی بندپی درباره آغاز موج ششم پاندمی کرونا در کشور و تمهیداتی که در برابر سویه جدید اومیکرون باید اتخاذ شود، گفت: هنوز دنیا به یک تصمیم واحد برای ریشه‌کن شدن ویروس کرونا نرسیده است و هر دفعه سویه‌های مختلفی از این بیماری را شاهد هستیم اما همچنان سیاست‌های ما در مقابل این ویروس، سیاست انفعالی است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بارها گفته‌ام ویروس کرونا جلو می‌آید، ما عقب‌نشینی می‌کنیم. ویروس عقب می‌رود ما جلو می‌رویم و از یک سیاست منطقی، علمی و مدبرانه در مقابل کرونا برخوردار نیستیم.

وی یادآور شد: پس از پیک پنجم، شرایط خوبی در کشور ایجاد شد اما متاسفانه بدون اینکه اطمینان حاصل کنیم ویروس کرونا کاملا از بین رفته است پروتکل‌های بهداشتی را به رغم اینکه واکسیناسیون خوبی داشتیم به درستی رعایت نکردیم و پروتکل‌های پیشگیرانه را کنار گذاشتیم. ما نباید محدودیت‌ها را به طور کامل برمی‌داشتیم.

محسنی بندپی با اشاره به نامه وزیر کشور به وزرای علوم، بهداشت و آموزش و پرورش و همچنین رییس دانشگاه آزاد گفت: وزیر محترم کشور نامه‌ای زدند مبنی بر اینکه کلیه کلاس‌های درس و امتحانات حضوری باشد که منطقی به نظر نمی‌آمد. همان زمان اعلام کردم بسیار زود است همه محدودیت‌ها را یک جا برداریم.

وی با بیان این‌که پیشرفت‌های خوبی در آموزش مجازی فراهم شده است، عنوان کرد: درست است که در بحث آموزش مجازی و امتحان دچار نقص و نواقصی بوده‌ایم، اما به جای اینکه به آن ۱۰ الی ۲۰ درصد نقص و نواقص پرداخته شود و بدون توجه به آن همه هزینه‌هایی که برای زیرساخت‌ها فراهم کردیم به یک باره کلاس‌ها را حضوری اعلام می‌کنند در صورتی که باید از آنچه که ایجاد کرده‌ایم استفاده بهینه می‌کردیم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس خاطرنشان کرد: ‌برنامه شاد برنامه‌ای است که بسیار برایش هزینه شده است، پشتش خانواده‌ها، آموزش و پرورش و خیرین ایستاده‌اند، در زمانی که خانواده‌ها توانایی خرید تبلت نداشتند، خیرین تبلت‌های زیادی را تهیه کردند و در اختیار دانش آموزان گذاشتند، در این راه هزینه‌های هنگفتی خرج شده است اما با برگزاری حضوری همه کلاس‌ها و برداشتن همه محدودیت‌ها باعث شد همه این هزینه‌ها به دور ریخته شود و ما دوباره بازگردیم به همان سیاست‌های قبلی که داشته‌ایم.

وی اظهار داشت: تقریبا همه شهرهای کشور آبی بودند اما مشاهده می‌کنیم به سمت زرد رفتند. تعداد شهرهای قهوه‌ای بیشتر شده است و به تنها شهر قرمز ما که اردکان بود امروز شهرهای قرمز دیگری اضافه شده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جان هموطنان‌مان در خطر است، اظهار داشت: ویروس کرونا با هیچ کس شوخی ندارد. کشورهای توسعه یافته و نیافته برایش فرقی ندارد، همه را تهدید می‌کند، ویروسی است که به عدالت به سراغ همه کشورها می‌رود و هر کشوری که تدابیر بهتری اتخاذ و سیاست‌ پیشگیرانه را حفظ کند و به مردمش آگاهی دهد قطعا تلفات و عوارض کمتری خواهد داشت. امیدوارم ما هم در این پیک کمتر از موج پنجم تلفات داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون خوبی در کشور انجام شده است، البته هنوز مشخص نیست واکسن‌هایی که ما تزریق کرده‌ایم در مقابل این ویروس جدید ایمنی صد در صد دارد یا خیر.

محسنی بندپی درباره اینکه به گفته خانواده‌ها سامانه شاد قطع شده است تا دانش‌آموزان به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر شوند و حتی از خانواده‌ها در این مورد تعهد گرفته شده است که هیچ مسئولیتی متوجه مدرسه نخواهد بود، گفت: این بسیار مسخره است؛ این عمل واقعا منطقی نیست. ما سیاست‌گذاران و مدیران بایستی یک وضعیت پایه‌دار برای آموزش فرزندان اتخاذ کنیم و این موضوع را جلو ببریم.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش قبلی اعلام کردند کلاس‌های حضوری اجباری نیست یعنی چه، یعنی بعضی از خانواده‌ ها که دغدغه کمتری دارند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند و بعضی دیگر که نمی‌توانند این کار را نجام ندهند؟ عدالت آموزشی چه خواهد شد؟ بعضی‌ها آموزش حضوری دریافت کنند و بعضی دیگر مجازی! اصلا معلمان ما چنین توانایی و ظرفیتی دارند که به تعدادی از دانش آموزان حضوری درس دهند و برای تعدادی دیگر کلاس مجازی و آنلاین برگزار کنند؟ این ناهماهنگی در نظام تعلیم و تربیت دیگر قابل تحمل نیست.

نماینده مردم نوشهر و چالوس تاکید کرد: مجریان آموزش و پروش و دانشگاه‌ها باید سیاست‌شان را به گونه‌ای اتخاذ کنند که پاسخگوی دوره‌های مختلف باشند. شاید آمدیم و سویه دیگر پیدا شد، آیا ما باید سیاست‌های شل کن و سفت‌کن را ادامه دهیم؟ وقتش نرسیده یک روش منطقی پیش بگیریم؟

وی ادامه داد: آموزش یک بخش نگران‌کننده این روزهای وضعیت کشور است، بحث دیگر بحث کارمندان است، تکلیف‌شان چه خواهد شد؟ مثلا یک خانم کارمند خودش فرزند مدرسه‌ای دارد می‌تواند کارش را به صورت دورکاری انجام دهد چرا که زیرساخت‌هایش در دو سال گذشته فراهم شده اما چرا وزارت کشور به یک باره اعلام کرد که باید فعالیت کارمندان حضوری باشد برای چه؟ ما می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم حتی اگر ویروس کرونا رخت ببندد و از جامعه بشریت برود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دورکاری روشی بود که در سال ۱۹۹۵ یعنی در ۲۷ سال پیش نه به خاطر مبارزه با ویروس بلکه به دلیل بهره‌وری بیشتر از منابعی که در اختیار داریم ابداع شد؛ یعنی حتی زمانی که ویروس جان کسی را تهدید نمی‌کند ما بتوانیم از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایمان استفاده کنیم اما امروز حتی به خودمان زحمت نمی‌دهیم که این کار را در شرایط فعلی استفاده کنیم و می‌خواهیم به همان سنتی که سال‌ها داشته‌ایم تن دهیم.

وی تاکید کرد: قطعا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به قضیه حضور دانش آموزان بر سر کلاس‌های درس ورود خواهد کرد و موظف خواهد بود سیاست‌های عادلانه‌ای در حوزه آموزش و پرورش برای دانش آموزان و دانشجوان اتخاذ کند تا از زیرساخت‌هایی که فراهم شده استفاده بهینه کند.

بیشتر بخوانید:

هشدار یک متخصص درباره عجله برای بازگشایی مدارس؛ پیک جدید قبل از عید شروع می‌شود

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1597811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =