توضیحات عجیب وزیر صمت در مورد بی‌کیفیتی خودروها/ ۷۰ درصد کیفیت خودرو به قطعه‌ساز مربوط می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از تهیه سند راهبردی خودرو به صورت زمان‌بندی خبر داد و گفت: گلایه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کیفیت خودرو به جاست و ما به عنوان وزارت صمت این مسئولیت را می‌پذیریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدرضا فاطمی امین در یک برنامه تلویزیونی درباره کیفیت خودروها، از تدوین پیش نویس برنامه راهبردی خودرو خبر داد و گفت: در حال حاضر منتظر دریافت نظرها برای نهایی کردن این پیش نویس هستیم. به طور کلی ۷۰ درصد کیفیت خودرو به قطعه و ۳۰ درصد به مونتاژ و تولید نهایی بستگی دارد، اما اگر روابط خودروساز و قطعه ساز درست نباشد و خودرو ساز به موقع پول قطعه ساز را ندهد، قطعه ساز نیز به دلیل زیان کیفیت قطعات را کاهش می‌دهد و خودرو ساز نیز، چون نمی‌تواند خط تولید را متوقف کند، همان قطعه بی‌کیفیت را استفاده می‌کند.

به گفته وی یک خودروساز با ۸۰۰ قطعه‌ساز روبرو است و اگر یک قطعه بی کیفیت باشد چند بخش خودرو دچار مشکل می‌شود. اما اگر چند مجموعه ایجاد شود که قسمت‌های مختلف خودرو را با قطعات قطعه سازان مونتاژ کنند، منجر به افزایش کیفیت خودرو، کاهش قیمت و توزیع تحقیق و توسعه می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تاکید کرد که سازمان ملی استاندارد برای شماره‌گذاری خودروها ضوابطی برای خودروسازان قرار داده که آن‌ها نسبت به این ضوابط تعهد دادند.

صادرات غیرنفتی ۱۴۰۰ به ۴۵ میلیارد دلار می‌رسد

فاطمی امین در ادامه با بیان اینکه ابتدای بهمن ماه میزان صادرات غیر نفتی از ۴۰ میلیارد دلار عبور کرد، پیش بینی کرد که این رقم تا پایان سال به ۴۵ میلیارد دلار برسد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1598527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    14 1
    مگر خودرو ساز واحد کنترل کیفیت ندارد؟! یکی از وظایف واحد کنترل کیفیت یا QC کنترل قطعات و مواد اولیه خریداری شده است و محصول نهایی اگر کیفیت مناسب ندارد بی مسئولیتی خودرو سازان است. از وزیر صنعت بعید است که چنین سخنان غیر کارشناسی را بر زبان می آورد!
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    13 1
    "اگر خودرو ساز به موقع پول قطعه ساز را ندهد، قطعه ساز نیز به دلیل زیان کیفیت قطعات را کاهش می‌دهد و خودرو ساز نیز، چون نمی‌تواند خط تولید را متوقف کند، همان قطعه بی‌کیفیت را استفاده می‌کند" آها درست می گه حتما پس تقصیر مردم هست که پول رو به موقع نمیدن که این همه مشکلات بوجود میاد نه اینکه کلی تولید می کنند قیمت رو هم که افزایش ندادن! تازه!! وقتی تحویل میدن به مشتری میگن از یک سال دیگه شروع کنید به پول دادن!!
  • خ IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    9 1
    دقیقا میتونی نام ببری کدام قطعات خودرو کیفیت لازم را ندارد د اگر قطعات بی کیفیت در خودرو دانسته نصب میشود بزرگترین خیانت در حق ملت صورت میگیرد و سازمان استاندارد در صدر خاىنین اول به مردم میباشد که علامت خود را میفروشد
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    7 0
    مگر خودروسازان کنترل کیفیت ندارندتاقطعات قطعه یازان راکنترل کنند بلد نبستید استعفا دهید خودرو ۱۰میلیونی را۱۸۰مبلیون میفروشند خودروها رااحتکارمیکنند۱۲هزارمیلیارد تومان یه خودشان راازبورس میخرند قوه قضاییه باید گردنشان راقژع کند این باندهای مافیایی راکه همه جا هستند
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    7 1
    دیواری کوتاه تر از دیوار ما پیدا نکرده اند. ملت بداند خودروساز خودرو را نقدی می فروشد اما به قطعه ساز ۶ ماه زودتر پول نمی دهد.پول فروش خودرو به کجا می رود؟