بستری شدن 270 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی  خراسان رضوی

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در یک روز گذشته 270 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند اظهار کرد: عموم مردم در صورت بروز اولین علایم به درمانگاه های مورد تایید و مراکز جامع سلامت منتخب مراجعه کنند و در صورت لزوم از آن طریق به بیمارستان معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر محمد پهلوان با بیان اینکه از مجموع بیماران جدید بستری شده، 186 نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمامی حوزه های بهداشت و درمان در تمامی سطوح آماده خدمات رسانی هستند و عموم مردم در صورت ابتلا به علائم کرونا، ضمن تماس با سامانه 191 به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه نمایند.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی زودهنگام بیماران نقش موثری در درمان بیماران و جلوگیری از گسترش بیماری دارد تصریح کرد: در این راستا، علاوه بر آزمایشگاه های سطح شهر مشهد، 47 درمانگاه نسبت به دریافت تست رپید بر اساس نرخ مصوب اقدام می کنند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:در حال حاضر 643 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد 468 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه قرار دارند.

دکتر محمد پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته دو هزار و 769 نفر به مراکز منتخب کرونا و یک هزار و 507 نفر به بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه به صورت سرپایی مراجعه نمودند خاطر نشان کرد: در یک روز گذشته دو هزار و 667 بیمار جدید در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شدند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون را بهترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به نوع شدید اومیکرون عنوان کرد و گفت: تا کنون 23.75 درصد از گروه های  هدف بالای 18 سال نسبت به دریافت دز سوم واکسن خود اقدام نمودند و این در حالی است که این میزان باید به بیش از 70 درصد برسد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1598592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =