وداع باشکوه مردم قم با فقیه عالی مقام برگزار شد/ آخرین زیارت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در حرم حضرت معصومه(س) پیش از سفر به کربلا

مردم قم امروز در کنار شخصیت های برجسته حوزوی و سیاسی، وداعی با شکوه با پیکر فقیه عالی مقام مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی داشتند؛ مراسم تشییع و وداعی که پایان آن، طواف پیکر این مرجع فقید پیرامون مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از قم، مراسم تشییع پیکر مطهر مرجع عالی مقام، مرحوم آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، ساعت ۱۰صبح امروز چهارشنبه ۱۳بهمن ماه۱۴۰۰ در شهر قم برگزار شد، اما خیل عظیم مردم و مشتاقان مکتب تشیع، از ساعتی قبل از شروع مراسم، در میدان جهاد قم اجتماع کرده بودند تا مقام مرجعیت شیعی را پاس بدارند.

حضور گسترده مردم، علما، شاگردان، ارادتمندان و برخی مسئولان استانی و کشوری در قم و در خیابان‌های منتهی به حرم حضرت معصومه (س) به اندازه ای بود که فاصله حدود ۵ کیلومتری میدان جهاد تا حرم حضرت معصومه (س) تقریبا مملو از جمعیت بود و پیکر مطهر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی هم بعد از عبور از خیابان‌های ۱۹دی (باجک)، چهارراه بازار، مسجد امام حسن عسکری(ع)، گلزار شیخان و میدان آستانه، به حرم مطهر حضرت معصومه(س) رسید.

حمید علیمی، حسن مالکی نژاد و محمدحسین پویانفر از مداحان اهل بیت(ع) در طول مسیر تشییع، به ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی از مصائب اهل بیت(ع) پرداختند.

مراسم اقامه نماز میت بر پیکر مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) در شهر قم نیز پس از طی کردن مسیر نسبتا طولانی میدان جهاد این شهر تا حرم حضرت معصومه(س)، در صحن امام رضا(ع) (صحن اتابکی) حرم مطهر به امامت آیت الله کریمی جهرمی اقامه شد.

پس از برگزاری نماز میت، پیکر مطهر فقیه عالی مقام حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(رض) پیرامون مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) طواف داده شد تا آخرین زیارت این مرجع بزرگ جهان تشیع در حرم کریمه اهل بیت(ع) و پیش از اعزام پیکر به شهر کربلا برای تدفین و خاکسپاری انجام شود.

در کنار خیل عظیم مردم حاضر در مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره)، می توان به حضور برخی از شخصیت های حوزوی و سیاسی از جمله، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم و جمع دیگری از مسئولان کشوری و لشگری در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام محمدحسن صافی گلپایگانی فرزند آیت‌الله العظمی صافی(رض) نیز پیش از شروع نماز میت در حرم حضرت معصومه(س)، پشت تریبون قرار گرفت و ضمن قددانی از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر پدرش، برای همگان توفیق الهی آرزو کرد.

بسیاری از طلاب غیر ایرانی در حال تحصیل در حوزه علمیه قم نیز در مراسم تشییع پیکر آیت الله صافی گلپایگانی حضور داشته و به عزاداری پرداختند.

پیکر این مرجع فقید پس از مراسم تشییع، به بیت ایشان منتقل شد تا آماده اعزام به کشور عراق شود.

قرار است امشب و پس از نماز مغرب و عشاء، مراسم ترحیم و بزرگداشت مقام آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره)، از سوی مقام معظم رهبری در مسجد بزرگ امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شود؛ مسجدی که سبقه تاریخی برجسته ای داشته و به همت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) مرمت و بازسازی شده بود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1599075

برچسب‌ها