قانونگذار ارشد آمریکا: بایدن قدرت بازدارندگی برابر روسیه ندارد

فارس نوشت:«مایکل مک‌کال» قانونگذار ارشد جمهوریخواه در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان یکشنبه شب به وقت تهران گفت: «جو بایدن، رئیس جمهور و دولت آمریکا هیچ بازدارنده‌ای برابر روسیه ایجاد نکرده‌اند.»

به نوشته وبگاه شبکه خبری «نیوز مکس» مک‌کال در مصاحبه با شبکه «ای بی سی نیوز» گفت: «طناب دار  درحال آماده شدن است هم زمان که ما صحبت می‌کنیم این طناب دار اطراف اوکراین است. این برهه خطرناکی است و بزرگترین تهاجم به اروپا از زمان جنگ جهانی دوم خواهد بود.»

مک‌کال گفت، بازدارندگی برای جلوگیری از وقوع تهاجم وجود نداشته و افغانستان یک لحظه کلیدی بود زیرا «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و دیگر دشمنان ایالات متحده آن ضعف را دیدند. مک کال در ادامه گفت که نگران نزدیکی فزاینده بین چین و روسیه است.

مک‌کال گفت: «وهم‌آورترین مورد دیدن "شی جین پینگ" رئیس‌جمهور چین و پوتین دست در دست هم در بازی‌های المپیک بود. شی نظاره گر اتفاقات است. اگر پوتین بتواند بدون مقاومت به اوکراین برود، مطمئنا شی نیز تایوان را خواهد گرفت. او همیشه این را می‌خواهد.»

وی گفت که ایران نیز ناظر ماجراست مانند کره شمالی که رهبر آن «کیم جونگ اون» در این ماه دو موشک مافوق صوت پرتاب کرد.

مک‌کال در ادامه مدعی شد که اگر ایالات متحده جلوی پوتین را نگیرد، این امکان وجود دارد که او بتواند به اوکراین حمله کند و ادعای پیروزی کند.

مک‌کال گفت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند و تحریم‌ها اعمال شود، واکنش‌های متعددی وجود دارد که پوتین می‌تواند اتخاذ کند و ممکن است بحران پناهجویان رخ دهد.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز یکشنبه تداوم ادعاها و هراس‌افکنی رسانه‌های آمریکایی درباره حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد و گفت:‌ «دیوانگی و هراس‌افکنی ادامه دارد... چه می‌شود اگر ما بگوییم ایالات متحده ممکن است لندن را ظرف یک هفته بگیرد و سیصد هزار تلفات غیرنظامی را موجب شود؟ [و بگوییم که] تمام این حرف‌ها را بر اساس منابع اطلاعاتی می‌گوییم که نمی‌توانیم آن‌ها را فاش کنیم. آیا حس خوبی به آمریکایی‌ها و بریتانیایی‌ها می‌دهد؟ این کار در خصوص روسیه و اوکراین هم اشتباه است.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1600436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =