افزایش ۸۷ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تعداد بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا طی ده روز گذشته ۸۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر محمد پهلوان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰۸ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند خاطر نشان کرد: طی یک روز گذشته ۳۳۲ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی تعداد بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا بستری در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را ۶۸۵ نفر اعلام کرد و گفت: طی یک روز گذشته ۲۷۴ بیمار در مراکز درمانی این دانشگاه بستری شدند که نسبت به روز قبل از آن ۲۹ درصد افزایش یافته است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طی یک روز گذشته، دو هزار و ۶۲۷  فرد مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز جامع سلامت منتخب و یک هزار و ۵۹۹ بیمار سرپایی به اورژانس بیمارستان ها مراجعه کردند؛ از عموم مردم  درخواست می شود در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا و یا مراکز درمانی سطح یک و دو مراجعه نمایند و از حضور مستقیم به بیمارستان ها اجتناب کنند.

دکتر پهلوان گفت: مراجعه مستقیم بیماران به بیمارستان ها ضمن ایجاد ازدحام مراکز درمانی، روند خدمات رسانی به بیمارانی که نیازمند اقدامات درمانی هستند را کند می کند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع موج ششم طغیان ویروس همه‌گیر و مهار تبعات آن علاوه بر تکمیل و پوشش فراگیر واکسیناسیون به شدت نیازمند رعایت پروتکلهای بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع از سوی آحاد مردم است تصریح کرد: تا کنون ۹۵.۶۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال دز اول، ۸۳.۶۳ درصد دز دوم و ۲۶.۱۸ درصد دز سوم واکسن را در مناطق زیر پوشش این دانشگاه دریافت کرده اند که لازم است برای افزایش ایمنی جامعه، پوشش واکسیناسیون دز سوم سرعت بیشتری بگیرد.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال نیز از نهم بهمن آغاز شده و تا کنون ۱۵ هزار و ۱۴۵ نفر زیر پوشش قرار گرفتند اظهار کرد: با توجه به قدرت سرایت پذیری بالای ویروس اومیکرون، لازم است والدین نسبت به انجام واکسیناسیون فرزندان خود توجه لازم را داشته باشند.

در حال حاضر شهرستانهای سبزوار، بردسکن، رشتخوار، کلات، نیشابور، تربت‌حیدریه، مشهد و بینالود در وضعیت قرمز هستنند و بقیه شهرستانهای استان در شرایط نارنجی و زرد قرار دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1600543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =