کرونا علیه عجله صیانت / اعلام جلسه شد، نمایندگان نیامدند

برخلاف اعلام لغو برنامه همه کمیسیون‌های مجلس از سوی هیات رئیسه در هفته جاری به دلیل شیوع اومیکرون ، کمیسیون صیانت، جلسه‌ای ترتیب داده ، سوال این جاست که اصرار و عجله برای تشکیل آن چه دلیلی دارد؟

هفته گذشته جلسه کمیسیون مشترک بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» به دلیل ابتلای شماری از نمایندگان به ویروس کرونا برگزار نشد و به گفته غلامرضا نوری قزلجه هیات رئیسه مجلس اعلام کرده بود که هفته جاری هیچ کمیسیونی جلسه نخواهد داشت اما روز گذشته سخنگوی این کمیسیون از برگزاری دوباره جلسله در روز ذوشتبه 18 بهمن  خبر داد،  جلسه‌ای ناگهانی که در نهایت به دلیل به حد نصاب نرسیدن و عدم حضور نمایندگان برگزار نشد.

چرا جلسه کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت برگزار نشد؟

هیات رئیسه مجلس اعلام کرده بود که در این هفته هیچ کمیسیونی جلسه نخواهد داشت و به همین دلیلی نمایندگان بسیاری در جلسه شرکت نکردند و در دسترس نبودند و به جلسه نرسیدند. برخلاف اعلام هیات رئیسه مبنی بر لغو برنامه همه کمیسیون‌های مجلس در هفته جاری به دلیل شیوع سویه اومیکرون کرونا کمیسیون مشترک فضای مجازی، جلسه‌ای ترتیب داده است. سوال این جاست که اصرار برای برگزاری جلسه و عجله برای تشکیل آن چه دلیلی دارد؟

کرونا علیه صیانت / اعلام جلسه شد، نمایندگان نیامدند

بیشتر بخوانید:

مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهادات خود را به کمیسیون فرستاده است؟

مرکز پژوهش‌ها بعد از بررسی دوم که روی طرح داشتند، نظر خود را به کمیسیون اعلام کرد. ایرادات و اشکالات اساسی طرح هنوز پابرجا بود و این مرکز اعلام کرد که این ایرادات هنوز برطرف نشده و وجود دارد. برطرف شدن ایرادات، آن را به طرح ۸ ماده‌ای که مرکز پژوهش‌ها ارائه کرده، تبدیل می‌کند و با لحاظ پینشهاد ۸ ماده‌ای مرکز می‌توان گفت که ایرادات برطرف می‌شود. در غیر این صورت، مواد قبلی و ویراش‌هایی که تا کنون روی آن انجام شده نتوانسته ایرادات اساسی را حل کند.

طرح ۲۲ ماده ای نیز وجود داشت؟

ادعا داشتند که چنین طرحی وجود دارد و برای مرکز پژوهش‌ها است و هنوز آن را ارائه نداده اند و احتمالا این طرح ۲۲ ماده‌ای پیشنهاد چند تن از نمایندگان حاضر در کمیسیون مشترک باشد.

تا چه حد کمیسیون از اصلاحات و طرح ۸ ماده‌ای مرکز پژوهش‌ها استقبال خواهد کرد؟

بعد از پیشنهادات مرکز و زمانی که تعدادی از اعضای کمیسیون در مصاحبه‌های خود از طرح ۲۲ ماده‌ای صحبت کردند، به نظر می‌رسد که این نمایندگان مسیر خود را خواهند رفت و پیش‌بینی می‌کنم که اشکالات اساسی که طرح داشته، باقی بماند و آنان به طرح ۸ ماده‌ای مرکز پژوهش‌ها  اعتنایی نکنند. بنابراین، رای آوردن طرح مطلوب آنان کمیسیون ، ببعید بنظر می رسد.

روز گذشته خبری رسید مبنی بر این که شورای انقلاب فرهنگی و حوزه به بررسی طرح صیانت ورود کرده‌اند و رئیس کمیسیون مشترک در جلسه‌ای ...

من در این مورد  خبری ندارم و اگر رئیس کمیسیون جلسه‌ای داشته اند در جلسه رسمی کمیسیون که سال آینده برگزار می‌شود، توضیح خواهند داد.

21215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1600785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =