کتاب «امریکا‌شناسی- فراز و فرود یک امپراتوری» می‌کوشد تا امریکا را آنگونه که حقیقتا هست، معرفی کند نه آنگونه که ما تصور کرده و حدس می‌زنیم.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «امریکا‌شناسی- فراز و فرود یک امپراتوری» نوشته پروفسور حمید مولانا در ۲۸۹ صفحه و قیمت ۸۹۵۰۰ تومان از سوی انتشارات امیرکبیر روانه بازار نشر شد. این کتاب می‌کوشد تا امریکا را آنگونه که حقیقتا هست، معرفی کند نه آنگونه که ما تصور کرده و حدس می‌زنیم.

نویسنده این کتاب را با هدف آشنایی و شناخت بیشتر مردم ایران با جامعه، نظام، فرهنگ و تاریخ آمریکا نوشته است و بنا به گفته وی مطالب این کتاب به شکل مطالبی که در کتب درسی استفاده می‌شود نیست بلکه به صورت جذاب و خواندنی و با توجه به تجربیات ۵۰ ساله نویسنده از اقامت و تحصیل و تدریس در آمریکا به نگارش درآمده است.

آمریکا شناسی

بنابراین گزارش، در بخش اول این کتاب نویسنده درباره جامعه آمریکا صحبت می‌کند و به بررسی بافت آمریکا در گذشته و زمان حال می‌پردازد. در بخش دوم نظام آمریکا مورد بررسی نویسنده قرار گرفته است و در آن به موضوعاتی چون دولت آمریکا، سیستم قضائی آن، پارلمان این کشور و مواردی از این دست پرداخته است. نویسنده در این کتاب تلاش کرده به سوالات رایجی که در ذهن مردم درباره آمریکا و ساکنان و فرهنگش وجود دارد، پاسخ دهد.

مولانا درباره این کتاب می‌گوید: «آمریکا در این کتاب تنها از جنبه توصیفی مورد بررسی قرار نگرفته است بلکه تلاش کردم این کشور را از جنبه زندگی روزانه ساکنانش و نگاه خوانندگان بنویسم. به اعتقاد من این کتاب برای ایرانیانی که آمریکا را دوست دارند یا آنهایی که این کشور را دوست ندارند می‌تواند مفید باشد چرا که با مطالعه آن می‌توانند از وضعیت تاریخی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی آمریکا اطلاع پیدا کنند.»

۲۹۱/۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ALI NO ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    rial ya tooman?!!!
  • گروه کتاب IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    ضمن پوزش از کاربران محترم خبرآنلاین، قیمت این کتاب در خبر ارسالی اشتباه درج شده و 8950 تومان درست است.
  • 0728 IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    1 0
    از الان میدونم که آمریکا چه جوریه. بذون خوندن کتاب. راستی من جک نمیکنم که ببینم نظراتم درج میشه یا نه. گردن خبر آنلاین. ولی دوستت دارم