۰ نفر
۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲

فیلم نایاب چارلی چاپلین که به قیمت 3.2 پوند از سایت ای‌بِی خریداری شده بود و انتظار می‌رفت به فروش چند میلیون پوندی برسد خریداری پیدا نکرد.

به گزارش خبرآنلاین، این نسخه از «چارلی چاپلین در زپت» تنها نسخه موجود از این فیلم تبلیغاتی بریتانیا در دوران جنگ اول جهانی است.

اما سخنگوی حراجی بونهم روز چهارشنبه اعلام کرد این فیلم نایاب که روی نوار 35 میلیمتری ضبط شده تنها یک مشتری داشت و به همین دلیل فروخته نشد. مشخص نیست این فیلم دوباره در حراجی عرضه شود یا نه.

این سخنگو گفت: «مشخص است که از فروخته نشدن فیلم ناراضی هستیم، اما این فیلم کالایی غیرمعمولی است و حراج چنین آثاری همیشه غیرقابل پیش‌بینی است.»


چند فریم از فیلم

موراس پارک، مجموعه‌دار سال 2009 این فیلم را به دلیل علاقه به ظاهر جعبه آن خرید و بعد متوجه شد حلقه فیلمی درون آن است.

این فیلم هفت دقیقه‌ای در سال 1916 ضبط شده و حمله هواپیماهای زپلین آلمانی به لندن را نشان می‌دهد و حاوی صحنه‌هایی از اولین نمونه‌های انیمیشن است. در این فیلم چارلی چاپلین یک هواپیمای زپلین آلمانی را نابود می‌کند.


جعبه فیلم

در طول جنگ اول جهانی هواپیماهای زپلین به دفعات لندن را بمباران کردند و متخصصان بونهم معتقد هستند این فیلم برای دلخوشی اهالی لندن ساخته شده بود.

فیلم مُهر سال 1917 رده‌بندی هیئت فیلم بریتانیا را بر خود دارد. در فیلم یک نوشته وجود دارد که نشان می‌دهد این اثر قابل ارسال به خارج از کشور بوده و تغییراتی که روی برخی لحظات فیلم اعمال شده (کاری شبیه سانسور) این احتمال را قوی می‌کند که فیلم برای نیروهای نظامی مستقر در مصر نیز ارسال شده است.


فریم‌هایی که عنوان فیلم را نشان می‌دهد

این فیلم در زمان خودش بطور گسترده پخش نشده و احتمالا دلیلش نمایش صحنه‌های حمله هوایی بوده است.

بی‌بی‌سی / 30 ژوئن / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
    4 0
    مساله اينه كه الان هيچكي پول نداره كه فيلم بخره، اين بنده خدا هم زمان بدي را انتخاب كرده، مثل شركت ما كه تا موفق شد پروژه دولتي بگيره، بودجه تمام شد!