عضو کمیسیون انرژی مجلس: در دولت سیزدهم شاهد قطعی گاز و خاموشی برق نبودیم پس دولت موفق بوده است

فارس نوشت: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت سیزدهم از زمانی که آغاز به کار کرده، توانسته مصرف سوخت در کشور را مدیریت کند و به همین دلیل شاهد خاموشی‌های مکرر و یا قطعی گاز نبودیم، لذا در این حوزه موفق عمل کرده است.

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت نفت برای متعادل کردن مصرف گاز پرمصرفها، تعرفه گاز آنان را به میزان قابل توجهی افزایش داد تا امکان مصرف گاز برای همه مردم فراهم شود. 

وی افزود: تعرفه‌گذاری پلکانی راهی برای بهینه مصرف کردن انرژی است. افرادی که مصرف انرژی زیادی دارند، باید پول بیشتری پرداخت کنند و در مقابل، افراد کم مصرف و اقشار ضعیف جامعه باید پول کمتری بابت مصرف انرژی پرداخت کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس: در دولت سیزدهم شاهد قطعی گاز و خاموشی برق نبودیم پس دولت موفق بوده است

بیشتر بخوانید:

سنگدوینی بیان کرد: بهینه‌سازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی هم بسیار مهم است و باعث می‌شود میزان مصرف انرژی کاهش پیدا کند. 

عضو کیمسیون انرژی مجلس همچنین یادآور شد: دولت سیزدهم از زمانی که آغاز به کار کرده، توانسته مصرف سوخت در کشور را مدیریت کند و به همین دلیل شاهد خاموشی‌های مکرر و یا قطعی گاز نبودیم، لذا در این حوزه موفق عمل کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های وزرای پیشنهادی دولت در زمان رأی اعتماد آن بود که وضعیت ذخیره سوخت نیروگاه‌ها و صنایع کشور مطلوب نیست و ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم اما با اجماع خوب و هماهنگی بین دولتمردان، ذخایر استراتژیک صنایع عمده و کوچک در فصل زمستان با کمبود گاز مواجه نشدند. 

سنگدوینی بر همین اساس اضافه کرد: همچنین علی رغم سرمای شدید در بسیاری از نقاط کشور در فصل زمستان، ما با مشکل کمبود گاز مواجه نشدیم و دولت عملکرد خوبی در این زمینه داشت.

۲۱۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1602620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =