پس از تحقیقات فراوان مهمترین دلیل محبوبیت سایت اجتماعی فیس بوک کشف شد.

بنا به نتیجه بدست آمده در این تحقیقات بیش از 500 میلیون نفر کاربر این سایت با اشتراک گذاشتن شایعات و قصه هایشان درباره دیگران هم از نظر احساسی برانگیخته می شوند و هم علاقه شان به کسب اطلاع از زندگی دیگران را ارضا می کنند.

جونا برگر دانشمند امریکایی و یکی از اعضای اصلی تیم تحقیق معتقد است عکس العملهای قوی احساسی از جمله خنده و شادی و یا حتی عصبانیت می تواند میزان استفاده از این سایت و به اشتراک گذاشتن این احساسات با دیگران را تشدید کند. دلیل موفقیت فیس بوک و تا حدی توییتر در واقع ارتباط مستقیم آنها با ذهن کاربر است.

دکتر برگر معتقد است با استفاده از این سیستم می توان به بهبود تجارت اینترنتی کمک کرد: «اگر مسئله ای سبب ناراحتی ویا عصبانیت شما شود احتمال اینکه خیلی سریع در فیس بوک آن را با سایرین در میان بگذارید زیاد است و موضوع برانگیخته شدن  احساسات شما از خواندن خبر و یا گرفتن اطلاعات عامل اصلی این رفتار خواهد بود.»

در این تحقیقات همچنین مشخص شد هر میزان این اخبار بتوانند غیر منتظره و تکان دهنده باشد ،میزان برانگیختگی احساسات درکاربر قوی تر خواهد بود و او را بیشتر به اشتراک گذاشتن آن در فیس بوک ترغیب می کند. برای مثال وجود تیترهای تند در نسخه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز کاربران فیس بوک را راغب کرده تا بیشتر خواندن مقالات این روزنامه را به سایرین پیشنهاد دهند.

از سوی دیگر بدنبال تلاش انگلیسیها برای یافتن نام فوتبالیست خائن (رایان گیگز) به همسرش در ماه گذشته و هم چنین تعقیب ماجراهای خانوادگی گیگز پس از رسوایی اخلاقی اش، میزان کاربران فیس بوک و توییتر در انگلستان به ترتیب شش و پنج درصد افزایش پیدا کرد و فیس بوک موفق شد برای اولین بار سایت مایکروسافت را در تعداد کاربر پشت سر بگذارد.

دیلی میل /30 ژوئن

47281

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ما CZ ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    مثل اینکه اصلاً توی فیس بوک نبودید
  • پرنگ IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    1 0
    چرا خبر آنلاین می خواد هر جوری facebookرو خراب کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟