امیرعبداللهیان: ایران از حاکمیت ارضی و همگرایی در بوسنی حمایت می‌کند

حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با بیسرا تورکوویچ معاون شورای وزیران و وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین دیدار و در خصوص مسائل مورد اهتمام و علاقه مشترک گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین در این دیدار ضمن تشکر از حمایت های حیاتی جمهوری اسلامی ایران در سال های جنگ و ابلاغ قدردانی ملت بوسنی از دولت و مردم ایران، توضیحاتی در خصوص آخرین تحولات بوسنی و ضرورت همراهی جامعه جهانی برای کمک به عبور بوسنی از بحران ارائه کرد. خانم بیسرا تورکوویچ همچنین آمادگی این کشور را برای توسعه و گسترش بیش از پیش و همه جانبه روابط با کشورمان ابراز داشت. 

 امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع حمایتی بوسنی از کشورمان در محافل بین المللی از جمله در موضوع حقوق بشر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از حاکمیت ارضی و همگرایی در بوسنی حمایت کرده است و تضعیف حاکمیت ملی در بوسنی را درست نمی داند. وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد انشالله شاهد مشارکت گسترده مردم در انتخابات در سال ۲۰۲۲ در بوسنی و تقویت روند توسعه پایدار در این کشور دوست باشیم.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بوسنی در این دیدار در خصوص برخی پروژه ها و زمینه های همکاری از جمله اهدا واکسن از طرف ایران به این کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1604485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =