کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال وبختیاری نیازمند استفاده از توان خصوصی می باشد

استاندار چهارمحال وبختیاری گفت کاهش نرخ بیکاری و رسیدن به متوسط کشوری نیازمند استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، غلامعلی حیدری  در جلسه هماهنگی اجرای پروژه‌های عمرانی توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان از سال‌های گذشته با مشکلاتی نظیر بالا بودن نرخ بیکاری و محرومیت در حوزه‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کند، اظهار کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا یک ظرفیت مهم برای محرومیت‌زدایی و کاهش نرخ بیکاری در استان‌ها محسوب می‌شود، برای کاهش نرخ بیکاری و رسیدن به متوسط کشوری نیازمند استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی هستیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در پروژه‌های عمرانی، مزایای بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: این قرارگاه در اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد در حوزه راه و شهرسازی، پروژه‌های کشاورزی، احداث بیمارستان و ... در داخل و خارج از کشور مشارکت داشته است که این پروژه‌ها با کیفیت بالا و تکنولوژی روز اجرا شده‌اند.

وی افزود: عموما قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در اجرای پروژه‌های عمرانی از نیروها و متخصصان بومی در استان‌ها استفاده می‌کند، ورود این قرارگاه به پروژه‌های عمرانی می‌تواند نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری را نیز کاهش دهد.

حیدری در ادامه با اشاره به اهمیت تکمیل پروژه نیمه‌تمام باند دوم محور بروجن- لردگان به ایذه، توضیح داد: تکمیل این پروژه می‌تواند مشکل ترافیک و آمار بالای حوادث رانندگی در این محور را مرتفع و همچنین دسترسی به بنادر و استان‌ مجاور را تسهیل کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای توسعه گردشگری و کشاورزی در استان وجود دارد، گفت: اما متاسفانه زیرساخت‌های گردشگری در استان مطلوب نیست، باید از تمامی ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری در این دو حوزه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده است که قرارگاه امام حسن(ع) به‌منظور محرومیت‌زدایی در حوزه آب و راه روستایی ورود پیدا کند، با افزایش رفاه و اشتغال پایدار در روستاها شاهد مهاجرت معکوس به روستاها خواهیم بود.

حیدری با اشاره به اینکه احداث بیمارستان در شهر شهرکرد از ضرورت‌ها محسوب می‌شود، عنوان کرد: این بیمارستان می‌تواند به تمامی اهالی استان خدمات ارائه دهد، بنابراین فرآیند اخذ مجوزات و اعتبارات از منابع مختلف پیگیری و تسریع شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: کمیسیون‌های مورد نیاز برای مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در پروژه‌های عمرانی استان در اولین فرصت تشکیل شود، پیشنهاد می‌شود این قرارگاه در پروژه تقاطع سه راهی هفشجان ورود پیدا کند، این پروژه برای استان دارای اهمیت است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا در برخی از پروژه‌های عمرانی چهارمحال و بختیاری شاهد توسعه و پیشرفت استان باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1604790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =