باوجود اینکه خبرهای مختلفی درباره تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید منتشر شده است، اما رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می گوید طرحی برای این کار وجود ندارد.

این در حالی است که برخی نمایندگان اعلام کردند کامران دانشجو، وزیر علوم درباره طرح تفکیک دانشجویان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صحبت کرده و قرار است که از مهر ماه این طرح اجرا شود. 

اما به گفته رئیس کمیسیون وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات حاضر شد تا درباره برنامه های وزارت علوم در سال تحیصلی جدید و اسلامی کردن دانشگاهها توضیحاتی را به نمایندگان دهد: "اما وی مسئله‌ای را تحت این عنوان که از مهرماه سال جاری طرح تفکیک جنسیتی اجرا خواهد شد، بیان نکرد."

هرچند که گفته شده در دانشگاه شریف و دانشگاه مازندران ورودی های سال 90 تفکیک جنسیتی می شوند. گویا این خبرها سبب شد تا رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نامه‌ای به وزیر علوم پیرامون طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها بنویسد.

علی عباسپور تهرانی درباره این نامه به خبرآنلاین می گوید: "در این نامه از وزیر خواستم تا اگر قرار است که چنین طرحی در دانشگاه‌ها اجرا شود جزئیات آن در اختیار کمیسیون قرار گیرد تا ما هم مطلع شویم."

به گفته او "ظاهرا" هیچ طرحی وجود ندارد: "اطلاع دقیقی از جزئیات طرحی که وزارت علوم برای حجاب و عفاف در دانشگاه ها داده در دست نیست."

عباسپور تهرانی با تاکید بر اینکه این ۲ جنس در جامعه باید در کنار یکدیگر کار کنند می گوید: "ما وضعیت دانشگاه ها را نامطلوب تر از جامعه نمی دانیم و تفکیک جنسیتی تا به آنجا می تواند پیش رود و انجام گیرد که ضربه ای به برنامه تحصیلی دانشجویان وارد نکند. در روزهای اخیر این موضوع در رسانه‌ها سروصدای زیادی کرده و برخی از دانشگاه‌ها نیز از اجرای این طرح طی ماه های آینده خبر داده‌اند در حالیکه جداسازی دختر پسر در دانشگاه ها مفهومی ندارد چرا که این دو جنس در جامعه باید در کنار یکدیگر کار کنند و همان رابطه ای که در جامعه میان زن و مرد حاکم است در دانشگاه ها نیز وجود دارد و به چشم می خورد."

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • D: IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    1 0
    با تفکیک مخالفم.سخنان جناب عباسپور تهرانی را که با تاکید بر اینکه این ۲ جنس در جامعه باید در کنار یکدیگر کار کنند گفتند:ما وضعیت دانشگاه ها را نامطلوب تر از جامعه نمی دانیم و ... کاملا موافقم.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    afarin be majles
  • بدون نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    1 0
    واقعا اقاي عباسپورازاين كه به ماجرابا ديددرست وباز نگاه كرديد ممنونيم واقعا راه حل مبارزه با مشكلات كنوني جامعه نه تنها باتفكيك كلاسهاي درس حل نمي شودبلكه بايدشاهد جنايتهاي بيشتري ازاين نوع باشيم
  • کامیاب IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    1 0
    عجب ینفر حرف منطقی زد
  • بدون نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    A کلاس درس امن ترین جا برای دانشجو هست. در حالی که اگر خلافی صورت گیرد در خارج از کلاس و در برنامه هایی است که دانشجویان به طور خصوصی برای خو اجرا می کنند مثلا کوه نوردی و ...تفکیک کلاسها در صورتی که بار مالی برای دانشگاه ها داشته باشد هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد. در عین حال اگر تعداد دانشجو در برخی دروس عمومی زیاد باشد این امر اشکالی ایجاد نمی کند.
  • شراره IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    1 0
    چه عجب یکی حرف منطقی زد
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    درود بر روشنفکران
  • mehrdad IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    1 0
    afarin harfe hagh zadi ostad
  • عطاالله IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    0 0
    با همه این حرف ها طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه علم وصنعت از سال پیش شروع شده حتی علم و صنعت در مقطع کارشناسی ارشد دختر نمیگیرد!!
  • سمانه قرمزته IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    1 0
    دمت گرم بالاخره یکی پیدا شد یه حرف منطقی و روشنفکرانه بزنه
  • علی IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    1 0
    یعنی چی همچین طرحی وجود نداره؟ پس چجوری اینهمه مدت نقل محافل و تیتر رسانه ها بوده؟ کی اولین بار همچین خبری رو از آقای دانشجو یا افراد دیگه نقل کرد؟ بالاخره یکی داره این وسط خلاف واقع میگه دیگه!!! مردم تا کی یه چی بشنون و فرداش خلافش؟
  • بدون نام IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    1 0
    ببینید میتونید آبروی ما ایرانی هارو ببرید عزیزان مسئولین
  • بدون نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    1 0
    جالبه سی دی اموزشی ازدواج میفروشن بعد تو سن ازدواج جوونارو میخوان جدا کنن اونوقت چطور همدیگرو بشناسن انقدر امار طلاق بسمون نیست!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    1 0
    به نظرمن تفکیک زن ومردچیزی و عوض نمیکنه.مشکل ازجای دیگه است. ولی واسه بعضیهاکه برای درس خوندن نمیرن داشگاه و جنبه ندارن خیلی خوبه. "بالاخره ما ازکارایی که در جامعه ی ماصورت میگیره سردرنیاوردیم." S.E