اهدای ۶۰۰ باب منزل به مددجویان کمیته امداد اصفهان/ ۶ هزار بیمار تحت حمایت داریم

مدیر کل کمیته امداد اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۶۰۰ باب منزل مسکونی به مددجویان کمیته امداد اصفهان ارائه شده است، گفت: سعی ما این است که از طریق تامین هزینه های رهن و اجاره در این زمینه به مددجویان کمک کنیم.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، کریم زارع، ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: این نهاد به عنوان بزرگترین نهاد حمایت کشور وظیفه خدمت رسانی به اقشار نیازمند جامعه را برعهده دارد.

وی افزود: بیش از ۱۲۰ هزار خانواده را تحت پوشش داریم و درصدد رفع نیازهای ضروری معیشتی و توانند سازی آنها هستیم تا آنها را از گردونه فقر خارج کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال، تامین بیمه‌های اجتماعی، ازدواج، فعالیت‌های فرهنگی و تحصیلی و سایر فعالیت‌ها انجام می‌شود، بیان کرد: هر ساله حداقل ۶ هزار خانواده با رسیدن به درآمد پایدار از چرخه کمیته امداد خارج می شوند اما با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم بلافاصله افراد دیگری جایگزین آنها می‌شوند.

کاهش تبعات فقر با توانمندسازی مددجویان

وی اضافه کرد: بر خلاف برخی باورها کمیته امداد نقشی در ایجاد فقر ندارد بلکه ما در تلاش هستیم تبعات این فقر را با فعالیت های هدفمند به پروسه معمول زندگی برگردانیم.

زارع با اشاره به اینکه تکیه اصلی ما بر کمک‌های مردم و خیران است، تاکید کرد: در سال جاری حدود ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار اشغال داشتیم که تاکنون حدود ۸۶ درصد آن جذب شده و امیدواریم تا پایان سال۱۰۰ درصد اعتبارات را جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه عملکرد ۱۱ ماهه در بحث اشتغال ۱۵ هزار نفر بوده است، گفت: از دغدغه ما در کلان شهرها بحث مسکن بوده است و سعی کردیم از طریق تامین هزینه های رهن و اجاره در این زمینه به مددجویان کمک کنیم و در همین راستا به هشت هزار و ۷۰۰ نفر با هزینه بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان کمک شده که این مبلغ علاوه بر ارائه تسهیلات رهن به خانواده‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان با بیان اینکه کمیته امداد در شهرهایی با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها یک هزار و ۸۰۰ پروژه دارد، گفت: تاکنون ۶۰۰ باب منزل مسکونی به مددجویان ارائه شده و بیش از ۹۵ میلیارد تومان در سال جاری هزینه شده و ۲۶ میلیارد تومان نیز به‌عنوان تسهیلات به این خانواده‌ها پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم یک هزار و ۲۰۰ واحد نیمه‌کاره موجود هم تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ تکمیل شود.

زارع با اشاره به اینکه ازدواج آسان و کمک به نهاد خانواده از دغدغه های ما است، بیان کرد: سال گذشته و جاری تمام نوعروسان جهیزیه دریافت کردند و پنج قلم کالای اساسی برای آنها تامین شد.

اهدای بیش از  ۲۸۵۰ سری جهیزیه تا پایان ۱۴۰۰

وی با اشاره به کمک به ۶۰۰ تازه داماد در سال جاری، تاکید کرد: ۷۰۰ جهیزیه دیگر تا پایان سال توزیع می شود و میزان کل اهدای جهیزیه به دو هزار و ۸۵۰ سری می رسد و  هیچ نوعروسی بدون جهیزیه نخواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان بیان کرد: ۶ هزار بیمار خاص و صعب العلاج داریم که اعتبارات خوبی در سال جاری در این ارتباط تامین شد که شامل بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه بستری، دارو و درمان این بیماران است.

وی با اشاره به اینکه همچنین این نهاد بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز تحت حمایت دارد، گفت: دو هزار و ۵۰۰ دانشجو تحت حمایت داریم که به تمام آنها کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است.

زارع اضافه کرد: با تفاهم با دانشگاه ها هزینه ثبت نام و شهریه دانشجویان پیام نور دانشگاه آزاد راسا پرداخت شده است و بقیه دانشگاه ها نیز پس از پرداخت مصوب به شکل کمک هزینه به آنها کمک می شود.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان همیشه در مشارکت مردمی جزو پنج استان برتر کشور است، گفت: جشن نیکوکاری ۱۴۰۰، امسال از دوازدهم تا چهاردهم اسفندماه برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان ابراز کرد: به همین مناسبت پایگاه‌هایی در میادین شهر، نماز جمعه و مدارس برپا می‌شود و در مدارس نیز زنگ احسان و نیکوکاری به صدا درمی‌آید.

امکان پرداخت صدقه و کمک به نیازمندان از طریق بارکدخوان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به امکان پرداخت صدقه و کمک به نیازمندان از طریق بارکدخوان، گفت: در طول سه روز برگزاری جشن نیکوکاری مردم اصفهان می توانند هدایای خود را به ویژه برای تامین پوشاک بچه ها به شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ واریز و یا کمک ها وصدقات روزانه خود را از طریق کد #۱*۰۳۱*۸۸۷۷* ارسال کنند.

وی اضافه کرد: همچنین به زودی  بارکدخوان در مکانهای عمومی و منازل نصب می شود تا بدون نیاز به سکه و اسکناس مردم بتوانند به راحتی صدقات و یا کمک های خود را به حساب این نهاد واریز کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1607888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =