۰ نفر
۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۷

برخی عوامل داخلی و خارجی موجب نوسان قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات شده که با توجه به این نکته و در نظر گرفتن اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها‌، وزارت بازرگانی سیاست‌های کارا و موفقی برای کنترل بازار در پیش گرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  عنوان کرد: در ماه‌های اخیر شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی بوده‌ایم که این نوسانات قیمتی در بازار داخل متاثر از نوسان بازارهای جهانی و رشد جهانی قیمت طلا بوده است.

سیدکاظم دلخوش تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد علی‌رغم افزایش تا 65 درصدی قیمت‌ها در جهان، بازار داخلی به دلیل مدیریت بهینه، تاثیر‌پذیری اندکی از رخدادهای جهانی داشته و دوران آرامی را سپری می‌کند.

نماینده مردم صومعه‌سرا تصریح کرد: طی سالهای اخیر سیاست‌گذاری دولت در زمینه تنظیم بازار یک نوع استقلال از بازارهای جهانی را ایجاد کرده است که این مسأله یک امتیاز مثبت در مدیریت اقتصاد به حساب می‌آید.

به گفته وی‌، اقداماتی همچون تنظیم بازار شب عید، ماه مبارک رمضان و ... یکی دیگر از نقاط قوت وزارت بازرگانی در مدیریت بهینه بازار بوده است.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    استقلال از بازارهای جهانی ؟سیر و سیب و گلابی و انگور و .....خارجی ریخته تو بازار بعد میگن استقلال از بازار جهانی .تمام دنیا برابری دلار تغییر میکنه و دلار ارزون میشه ما دلار رو گرون میکنیم شاید این یعنی استقلال از بازارهای جهانی.چین نفت رو میبره ما چون نمیتونیم پول بگیریم هر جنسی رو بشه ازش ور میداریم این هم یعنی استقلال از بازارهای جهانی
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    ای بابا کدام کنترل اگر کنترلی بود وضع اینطوری نبود تازه دولت خودش مسبب گرانی هاست آیا فکر کردین مثلا با این دیه 90 میلیونی اگر تصویب شود باز هم چه گرانی هایی و در چه بخش هایی خواهیم داشت وقتی طرحها کارشناسانه عرضه نمیشود نتیجه اش هم همین بلبشویی است که در کشور شاهدیم.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    جوجه رو آخر پائیز میشمارند ........