چهارمحال و بختیاری دارای انحصار تولید ۵۰ محصول صنعتی

چهارمحال و بختیاری دارای انحصار تولید ۵۰ محصول صنعتی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، رییس سامان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر استان دارای انحصار تولید۵۰ محصول صنعتی است که در هریک از این محصولات یا بزرگترین تولیدکننده و یا تنها تولیدکننده در کشور است که از جمله آن می‌توان به تولید خوراک آبزیان، تولید اکسید روی، تولید چادر مشکی و ورق خودرو اشاره کرد.

سجاد رستمی افزود: بر اساس این سند در ۲۴ محور از جمله نهضت ساخت داخل، بازسازی و نوسازی صنایع، رفع تعهدات ارزی، تسهیل و رفع موانع تولید، تسهیلات و فناوری آسیب‌شناسی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: علاوه‌بر شناسایی مسائل و مشکلات، راه‌های غلبه بر این مشکلات و دستگاه‌هایی که می‌توانند در این راستا کمک کنند، نیز شناسایی شده است تا در سالهای آینده بتوان مشکلات واحدهای تولیدی استان را در کمترین زمان برطرف و به نقطه مطلوب برسیم.

رییس سامان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه از بهره‌برداری ۱۳۵ واحد صنعتی در استان تا بهمن امسال خبر داد و گفت: این واحدها با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال افتتاح شده است.

هم اینک ۹۵۳ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است

این واحدهای فعال، ۱.۲۷ درصد تعداد واحدهای صنعتی کشور، ۱.۲ درصد حجم سرمایه‌گذاری و ۹۱ صدم درصد اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1609685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =