حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها همسان سازی می شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز وکار همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم را با اعضای هیات علمی و غیربالینی وابسته به وزارت بهداشت را تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ بند الحاقی در تبصره ۱۲ لایحه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی در تبصره ۱۲؛ حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین دانشگاه ها مراکز و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به سایر دستگاه های اجرائی و دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که مجوز آنها از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی یا شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شده و اعضای هیأت علمی آنها از طریق مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به کار گرفته شده اند با حقوق اعضای هیأت علمی و غیر بالینی دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از محل اعتبار در همان دستگاه همسان سازی می شود.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1610239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    10 2
    اوکی
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      27 3
      بهتره حقوق و مزایای اعضای بالینی هم بازبینی بشه. برای خودشون حیاط خلوت خوبی در وزارت بهداشت ایجاد کردند و تافته جدا بافته شده اند. حقوق و مزایا و کارانه های بی حساب و کتابی برای خودشون تصویب کرده اند که اصلا عادلانه نیست.
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    31 3
    با سلام حقوق هیات علمی غیربالینی وزارت بهداشت را به حدود ۴۰۰ نفر کاهش و ۳۰ درصد کم کرده اند و این کار با قرار دادن رشته‌هایی مثل شیمی، ... به عنوان بالینی انجام شده است از طرفی همین ۴۰۰ نفر را هم قرار است از طریق منابع غیر شمول دانشگاه‌ها تامین منابع و پرداخت کنند. عملا دروغی بزرگ به عنوان همسانسازی شکل گرفته جز افزایش ساعات کاری هیات علمی و از بین رفتن شأن معلمی ایشان با معرفی به مردم فقیر و مظلوم به عنوان نجومی بگیر چیزی عاید این صنف نخواهد شد
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    18 3
    به اکثر هیئت علمی های دانشگاه آزاد فقط ۴۰ درصد حقوق پرداخت می‌شود. با همه در آمدی که دانشگاه آزاد دارد باز هم حقوق مصوب گذشته ها را هم نمی دهد. به دیوان عدالت اداری هم نمی توان شکایت کرد چون دانشگاه آزاد نه دولتی محسوب می شود نه خصوصی. تو رو خدا رسیدگی کنید.
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      29 3
      لعنت بر بانیان دانشگاه آزاد و مدارس غیرانتفاعی
  • استاد دانشگاه IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    19 4
    احکام همسان سازی شده، لغو شد.
    • استاد دانشگاه IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      15 2
      دیروز، احکام هیات علمی که از تیر ماه ۴۰۰ همسان سازی شده بود و اجرا می شد، این احکام از سوی دانشگاه لغو شد. نمی دانیم، این تضاد در گفتار و عمل در کجا و برای چیست ؟
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    19 3
    قرار بود 1400 همسازی بشه تصویب هم شد .... پس چی شد؟ دوباره داستان شروع شد... سایت ها و صدا و سیما و .... از افزایش حقوق هیات علمی میگن، گزارش میدن، مصاحبه میکنن، حساب و کتاب میکنن و آخرش .......... دوباره هیچی ...
  • ب IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    5 33
    بی انصافی محض به اعضای هیات علمی غیربالینی وزارت بهداشت. به این دلیل که نتایج پژوهش در وزارت بهداشت وابسته به تستهای آزمایشگاهی و حیوانی هست که بعضا خیلی زمانبر بوده و نیاز به تکرار دارد. در خوشبینانه ترین حالت, ۲ سال زمان برای انجام پروژه نیاز هست. در حالیکه در وزارت علوم به دلیل سبک‌تر بودن کارهای پژوهشی طی این زمان چند پروژه را می‌توانند به سرانجام برسانند. واقعا متاسفم که افرادی ناآگاه چنین مصوبه هابی را تصویب میکنند و انگیزه را در جامعه علمی- پژوهشی به حداقل می رسانند.
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      16 2
      با کمال احترام و ارج نهادن به پژوهش های همکاران هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی در همه سطوح, ولی واقعا به این سادگی نمیتوان در مورد تمام رشته های وزارت علوم قضاوت کرد, هر زمینه تحقیقاتی الزامات و محدودیت ها و شرایط خاص خودش را دارد, امیدوارم شان همه معلمان عزیز کشورمان حفظ شود.
  • آذرنوش IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    23 3
    تمام اقدامات این دولت انقلابی، علیه دانشگاهیان است. ۳۰درصد حقوق اساتید دانشگاه را غیرقانونی کسر کرده است
  • عرفان IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    9 2
    وقتی دانشگاهی مثل پیامنور ،بودجه ندارد،همسان سا زی را چگونه انجام دهد؟ با این تصمیم اعضا علمی در دانشگاه های وابسته به وزارت علوم تفاوت بسیاری در حقوق و درامد خواهند داشت ...
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    22 3
    نه خیر. درست برعکس تیتری که زده‌اید، مصوبه‌ی مجلس در واقع یک تبصره بر بودجه است که همسان‌سازی حقوق را منتفی می‌کند، یعنی می‌گوید دولت منابع مالی برای این همسان‌سازی را ندارد و لذا دانشگاه‌ها خودشان این حقوق‌ها را بپردازند. دانشگاه‌ها که فروشگاه نیستند تا درآمدی داشته باشند. پس از کجا بودجه‌ی این حقوق‌های افزایش‌یافته اما پرداخت‌نشده را باید تأمین کنند؟ از راه پذیرش دانشجویان پولی، یعنی دانشجویان فوق‌لیسانس و دکتری که در آزمون ورودی به دانشگاه‌ها مردود شده‌اند اما حاضرند بین ۸۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان بپردازند تا پذیرفته شوند. این یعنی ورشکستگی مملکت و آینده‌ی جامعه. با این توضیحات، لطفاً تیتر نادرست‌تان را هم اصلاح کنید.
  • عباس میرزا IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    9 48
    روزی یک ساعت در دانشگاه کار می کنند
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      22 0
      ببند
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    20 0
    تمام حرف های این مجلسی ها بی اعتبار است.
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    21 2
    پارسال همسانسازی شد ولی بل زد وبند وزارت بهداشت و سازمان برنامه انسال تصویب کردن که با قربانی کردن تعداد معدود از اعضای هیات علمی وزارت بهداشت و کاهش صوری ۳۰ درصدی حقوق ایشان، حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم را با آنها همسانسازی کنند به این ترتیب حقوق اعضای وزارت علون با این همسانسازی ۳۰ درصد کاهش یافته، این کار متاسفانه بل توجه به تورم کشور در آستانه سال نو لطمه زیادی به اعضای هیات علمی وزارت علوم وارد کرده است. لطفا در این رابطه تحقیق فرمایید. در حال حاضر اعضای هیات علمی وزارت علوم ترجیح داده اند حقوق نگیرند تا زیر بار زورگویی و حیله سازمان برنامه و آقای میرکاظمی بروند. دانشگاهها در شرایط بحرانی قرار دارند.
  • استاد دانشگاه IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    25 2
    تقاضای بنده از شما اینست که در این مورد تحقیق فرمایید، نکات جالبی خواهید یافت که افشاگری کنید، در این رابطه حیله وزارت بهداشت و سازمان برنامه و اجحاف ایشان در حق اعضای هیات علمی وزارت علوم بسیار جالب است. این ظلم را هرگز فراموش نخواهیم کرد.
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    9 4
    واقعا خسته نباشید آقای وزیر که در واقع حکم موکل اعضای هیات علمی هستید.