هوشمندسازی در شهرداری تهران بی‌صاحب است

ایرنا نوشت: رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هوشمندسازی در شهرداری تهران متولی ندارد بر ضرورت اصلاح ساختار این بخش تاکید کرد.

احمد صادقی روز جمعه درباره وضعیت هوشمندسازی در شهرداری تهران افزود: این بخش به نادرست در شهرداری تهران به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات «فاوا» واگذار شده‌ است.

وی با بیان اینکه سازمان فاوا یک سازمان تخصصی در حوزه آی تی، سخت افزاری و ارائه سرویس به داخل شهرداری تهران است، هوشمندسازی را فراتر از یک سازمان دانست و تاکید کرد: باید ابتدا اصلاح ساختار انجام دهیم و مشخص کنیم که جایگاه هوشمندسازی در شهرداری تهران کجاست.  

صادقی با تاکید بر اینکه طرحی در این باره در دستور کار کمیته شفافیت و هوشمندسازی قرار دارد، اظهار داشت: درباره این موضوع کار مطالعاتی در حال انجام است تا جایگاه هوشمندسازی در شهرداری تهران مشخص شود؛ زمانی که جایگاه هوشمندسازی مشخص باشد با توجه به رویکردی که شورای ششم نسبت به این موضوع دارد، منابع خوبی در اختیار حوزه هوشمندسازی قرار خواهد گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اکنون بودجه هوشمندسازی در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران به شکل تبصره‌ای نامفهوم ارائه شده مبنی بر اینکه پنج درصد از بودجه شهرداری تهران برای هوشمندسازی همان طرح صرف شود.

وی افزود: چون این تبصره نامفهوم بود، مقرر شد که شهرداری این تبصره را در بودجه اصلاح کند؛  اگر ضوابط و دستورالعمل و نحوه هزینه‌کرد به شورا ارائه شود، موافق هستیم که هر طرح هوشمندسازی در دل همان طرح دیده شود.

اکنون هوشمندسازی در شهر تهران به ارائه خدمات هوشمند به شهروندان محدود شده و عملا زیرساخت‌های شهر هوشمند به ارائه سامانه‌ها محدود است. سال گذشته شهرداری تهران از سامانه‌های الکترونیک سلامت، مدیریت الکترونیک مناقصات شهرداری تهران، مرکز عملیات بحران، خدمات الکترونیک بهشت زهرا (س)، نهال (ویژه فضاهای سبز)، ردیابی و مدیریت ناوگان (سرنا)، مدیریت بافت و بناهای تاریخی، نسخه جدید پرتال شهردار، مدیریت دستفروشان (سامان بازار)، ساماندهی مشاغل و کیوسک‌های شهری رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید:

چرا ترافیک تهران گره خورد؟/ استاندار پاسخ می‌دهد

شهرداری برخلاف طرح تفصیلی تراکم مسکونی و تجاری می فروشد/ چمران: هرکس این کار را بکند ریشش گیر است

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1611497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =