۰ نفر
۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۹

شیعه نیوز نوشت:

پس از انتشار اخباری درباره سفر قریب‌الوقوع «احمد الطیب» شیخ الازهر به تهران، یک منبع خبری نوشت: الطیب این سخنان منتشر شده را غیردقیق عنوان کرده است.

در حالی که برخی منابع خبری داخلی و خارجی از سفر قریب‌الوقوع شیخ الازهر به ایران خبر داده بودند، پایگاه خبری الوفد متعلق به حزب باسابقه الوفد مصر این خبر را تکذیب کرد. این پایگاه خبری نوشت: شیخ الازهر آنچه که توسط برخی رسانه‌های الکترونیکی درباره سفیر قریب‌الوقوع وی به ایران و نزدیکی فکری و علمی را رد کرده است.

الوفد ادامه داد: الطیب این سخنان منتشر شده را غیردقیق عنوان کرده و اعلام کرده است که امکان درس آموختن دانشجویان شیعه در الازهر در شرایط کنونی وجود ندارد. «محمد عزب» مشاور شیخ الازهر به الوفد گفت: شیخ الازهر تاکنون هیچ دعوتی مبنی بر دیدار از ایران دریافت نکرده است و تاکنون درباره این مسئله سخن نگفته است و من از روزنامه‌نگاران می‌خواهم کار خود را با دقت انجام داده و مطالب ساخته پرداخته خود را به وی نسبت ندهند.

بنا بر این گزارش، روزنامه المصریون روز گذشته در خبری که توسط منابع خبری داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گرفت؛ و آن را علیه شیعیان، ایران و تقریب مذاهب اسلامی تنظیم کرده بود، نوشت: الطیب در مصاحبه با المصریون گفت: من برای سفر به جمهوری اسلامی ایران آماده هستم.

وی همچنین به این روزنامه از امکان درس آموختن دانشجویان شیعه در الازهر برای شناخت مذهب سنی استقبال کرده و گفته است: البته من با هرگونه تلاش برای نشر شیعه مبارزه خواهم کرد.الطیب به المصریون درباره دعوت حجت‌الاسلام اختری برای سفر به ایران گفته است که دعوتی در این‌باره به وی و دیگران رهبران الازهر نرسیده است.

وی با رد سخنانی علیه شیعیان تاکید کرده است: شیعیان جزو جدایی ناپذیر امت اسلام هستند و ما پشت سر آنان نماز می‌خوانیم و ادعاهای مبنی بر وجود قرآنی غیر از کتاب خدا نزد شیعیان کذب محض است.

به گزارش فارس، چند هفته پیش حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری در گفت‌وگو با روزنامه مصری الاهرام گفته بود: از «احمد الطیب» شیخ الازهر و «علی جمعه» مفتی اعظم مصر برای سفر به ایران دعوت کرده‌ام که تاکنون پاسخی در این باره دریافت نشده است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =