انتشار نتیجه یک نظرسنجی در روزنامه اصولگرا: از هر سه ایرانی یک نفر مایل به مهاجرت از کشور است

روزنامه خراسان نوشت:یافته‌های نظرسنجی مرکز افکارسنجی «کیو» در کشور که آذرماه اخیر انجام شده است، نشان داد، یک سوم از پاسخگویان در صورت فراهم بودن شرایط مایل‌اند به صورت موقت یا دایم مهاجرت کنند.

به عبارتی از هر 3 ایرانی ، یک نفر مایل به مهاجرت بوده اند.

بر اساس همین نظر سنجی، مسائل اقتصادی انگیزه ۸۰ درصد پاسخگویان برای مهاجرت بوده است . در عین حال  طبق  آخرین آمار موجود  جهانی در سال ۲۰۲۰،رتبه مهاجرفرستی ایران از میان ۲۳۲ کشور جهان ۵۴ بوده و این یعنی میزان مهاجرت از کشور ما از نظر آماری زیاد نیست.

البته نگرانی‌هایی درباره افزایش میل به مهاجرت، به ویژه در بین متخصصان و نخبگان وجود دارد و همین موضوع سبب شده است دولت هم مهاجرت را به عنوان یکی از 37 مسئله کشور مورد توجه جدی قرار دهد.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1612022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    9 47
    این اصولگرا نکند مثل اصولگرایی مهاجری است
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    62 2
    مهاجرت فرستی ما از نظر آماری زیاد نیست چون با این جهش های قیمت دلار دیگه هر کسی توانایی تبدیل اموالش رو به دلار برای خروج از کشور نداره و ارزش دارایی ها نسبت به هزینه ها سر به فلک گذاشته. گیر افتادیم حسابی. یه نظر سنجی در سالن های مطالعه کتابخانه های عمومی انجام بدین تا ببینین چه همه دختر پسر سرگرم آماده شدن برای آزمون زبان و رفتن از ایران هستند به سودای خلاصی از مخمصه ای که به دلیل نداتم کاری مسئولان بی مسئولیت گرفتارش شده ایم و راه پس و پیش نداریم
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    16 65
    امریکایی ها از هر دو نفر یک نفر میخواهد مهاجرت کند ان هم به ایران.
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      55 4
      ههههههههههههههههههههههههههههههه
  • amin IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    102 0
    به این مهاجرت نمیگن ، میگن فرار . خوب چه کسی باید کلاهشو بده بالاتر ؟؟؟ همین مردم کسانی بودند که بعد از انقلاب اگه هرجای دنیا پزشک یا مهندس بودن با شوق‌خدمت اومدن ایران ولی الان همه در حال فرار هستن ، شرم بر کسانی که انقلاب و دزدیدن و‌راه اصلیو فراموش کردن یا کلا گذاشتن کنار