رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی پرهیز از دامن زدن به اختلاف سلیقه‌ها در میان مدیران و مسئولان نظام و هشیاری در عدم تبدیل آن به بحران را ضرورت امروز نظام دانست.

آیت الله صادق آملی لاریجانی لزوم حفظ وحدت و انسجام میان مسئولان را در مقابل هجمه‌های استکباری ضروری خواند و گفت: همه طیف‌ها مخصوصاً مسئولان عالی ‌نظام تا سطوح پایین‌تر باید امر مقام معظم رهبری به عدم اختلاف را یک امر عقلی و شرعی بدانند و از آن تبعیت کنند. گاه اختلاف سلیقه‌هایی در عمل پیش می‌آید که گمان می‌شود اینها اختلافات مهم درون نظام است و متأسفانه دشمنان هم مترصدند که آنها را بزرگ جلوه دهند در حالی که چنین نیست.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: با توجه به شرایط حساس کشور و در حالی که مورد هجوم انواع توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان هستیم آیا این اختلاف افکنی‌ها به مصلحت است آن هم اختلاف افکنی‌هایی که توسط دشمن بزرگنمایی می‌شود؟

لاریجانی رویکرد دستگاه قضایی را «پاسخ نگفتن به انتقادات و هجمه‌های ناروایی» دانست که از سوی برخی‌ها علیه قوه قضاییه مطرح می‌شود.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: متأسفانه گاهی با انتقادهای تندی مواجهیم که از دستگاه قضایی می‌شود یا نسبت‌های ناروایی که داده می‌شود اما ما پاسخی نمی‌دهیم و معتقدیم همه ما که در قوای مختلف مسئول هستیم باید وظیفه خودمان را انجام دهیم و بنایمان پاسخ دادن به نسبت‌های ناروا نیست، چرا که این کار ما را از مسیر واقعی خودمان منحرف می‌کند و من خوشحالم که قوه قضاییه تلاش خود را انجام داده و در کل در مسیر قانونی خودش حرکت می‌کند و حتی اگر گاهی مسائلی در کشور پیش می‌آید، دستگاه قضایی به نحو طبیعی کار خود را انجام می‌دهد.

وی تلاش برای ایجاد فضای همدلی، همفکری و وحدت را وظیفه همگانی برشمرد و با انتقاد از تلاش عده‌ای در «تنگ کردن فضای کار مسئولان» گفت: تردیدی نیست آنچه که موجب ایجاد بحران در کشور شود حرام است و امیدواریم کشور اسلامی ایران با نشاط و همدلی مردم و مسئولان رو به جلو حرکت کند و با تدبیر مسئولان به موفقیت‌های بالاتر دست یابد.

وی در ابتدای این جلسه با تبریک روز پاسدار، از پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان حافظان مکتب اسلام یاد کرد و گفت: جوانان برومندی که در سپاه پاسداران رشد کردند و به کمال رسیدند بازوان توانمند این نظام هستند و در واقع پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب بازوی قوی انقلاب بودند که در همه مقاطع یاور نظام بودند.

رئیس قوه قضاییه سپاه پاسداران را تنها یک نیروی نظامی ندانست و تأکید کرد: به لحاظ مسئولیتی که در قانون اساسی بر عهده سپاه پاسداران نهاده شده، این نهاد فقط یک نیروی نظامی نیست و جنجالی که برخی در دوران اصلاحات مطرح کردند که اینها نیروهای نظامی صرف هستند، بر خلاف قانون اساسی است. تعابیری که در قانون اساسی برای پاسداران انقلاب اسلامی آمده، تعابیری است که در آن، دفاع از اسلام و مکتب اسلام هم هست و این یک مبنای بسیار مهم در عملکرد سپاه است.

لاریجانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت روز پاسدار توجه به بالندگی درونی و بیرونی سپاه را مهم ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم این نهال انقلاب اسلامی که در حال حاضر درخت تنومندی شده است، نشاطش را همچنان حفظ و در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و در تکامل نظام اسلامی سهم خود را ایفا کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =