حاشیه‌های جنجالی انتصاب یک روحانی در دانشکده پزشکی

فارس نوشت: حسین جلائی نوبری که دیروز به سمت ریاست دانشکده پیراپزشکی تبریز منصوب شده بود امروز استعفا داد.

حجت الاسلام حسین جلائی نوبری  که دیروز به سمت ریاست دانشکده پیراپزشکی تبریز منصوب شده بود امروز با بالا گرفتن انتقادات استعفا داد.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: پیرو اخبار منتشره در مورد انتصاب حجت الاسلام جلائی نوبری به ریاست دانشکده پیراپزشکی به استحضار ملت شریف، دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی و منتقدین عزیز می رساند که دانشکده پیراپزشکی بر خلاف اسم آن ترکیبی از گروه‌های متنوع می‌باشد و علاوه بر گروه‌های تکنولوژی تصویربرداری، علوم آزمایشگاهی و هوشبری، گروه‌های معارف اسلامی، ادبیات و تربیت بدنی را نیز شامل می شود.

 لازم به ذکر است که گروه معارف اسلامی، به تنهایی بیش از یک سوم اعضای هیات علمی  دانشکده پیراپزشکی را تشکیل داده و با احتساب گروه‌های  ادبیات و تربیت بدنی نصف اعضای هیات علمی دانشکده را تشکیل می دهند.

از این رو انتصاب ریاست دانشکده با رعایت نظر اکثریت اعضای هیات علمی و از گروهی که بیشترین عضو هیات علمی را در دانشکده دارد، موضوع غیر عادی نبوده و نیز با در نظر گرفتن رتبه علمی دانشیاری و سوابق مدیریتی متعدد  و موفق جناب آقای دکتر نوبری، انتصاب ایشان در این مسئولیت اقدامی خارج از ضوابط و مقررات نمی‌باشد.

 با وجود این موارد در جهت احترام به نظر بزرگان  و خواست مردم بزرگوار، منتقدین دلسوز و رعایت مصالح عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خنثی کردن شیطنت دشمنان نظام، آقای دکتر جلائی نوبری از سمت مدیریت دانشکده پیراپزشکی استعفا نمودند که این امر نشانه درایت، تقوا و دلسوزی ایشان به انقلاب و کشور عزیزمان می باشد. 

از خداوند متعال تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر عج، طول عمر مقام معظم رهبری، توفیق و سرافرازی ایران اسلامی و مردم شریف و آگاهمان را خواستاریم. 

واکنش به یک انتصاب

روز گذشته خبری منتشر شد که با حکم بهمن نقی‌پور، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، حجت‌الاسلام حسین جلائی نوبری به سمت ریاست دانشکده پیراپزشکی تبریز منصوب شد اما این انتصاب با واکنش گسترده‌ مردم در فضای مجازی به دلیل عدم مطابقت تخصص و حیطه کاری رئیس جدید دانشکده مواجه شد.

دستور قاطع وزیر بهداشت : در مشاغل مدیریتی مرتبط، فارغالتحصیلان علوم پزشکی به‌کار گرفته شوند/ احکام مغایر لغو شود

وزیر بهداشت در نامه ای به روسا و سرپرست‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: در مشاغل مدیریتی مرتبط، فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی به‌کار گرفته شوند.

دستور قاطع وزیر بهداشت : در مشاغل مدیریتی مرتبط، فارغالتحصیلان علوم پزشکی به‌کار گرفته شوند/ احکام مغایر لغو شود

همچنین  بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت به دنبال بالا گرفتن انتقادات در نامه‌ای به روسا و سرپرست‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور تاکید کرد که باتوجه به وظایف تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضرورت ایجاب می‌نماید تا در مشاغل مدیریتی مرتبط در آن دانشگاه، دانشکده از فارغ‌التحصیلان رشته‌های گروه علوم پزشکی استفاده گردد.

وی در ادامه متذکر شده که  نسبت به رعایت دستور فوق اقدام و چنانچه احکامی مغایر با آن صادر شده است، نسبت به لغو ابلاغ مذکور اقدام نموده و مراتب را به دفتر اینجانب اعلام نمایید.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1613848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    توجیه بدتر از انتصاب ! در دانشگاه علوم پزشکی و هر دانشگاه دیگری اساتید معارف و تربیت بدنی هستند! اگر در دانشگاه معارف این اتفاق می افتد مشکلی نبود!‌ مشکل این است که در این دولت کلا برخورد با علم و تخصص و دانشگاه به یک رویه جدی تبدیل شده است و برخی از روسای فعلی دانشگاه و حتی مدیران وزارت علوم از میان افراد بسیار ضعیف و بعضا غرمرتبط بوده است و در یک کلام داشتن تخصص در معارف به همه تخصصها می چربد!‌
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    124 6
    جای تاسف داره
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    148 6
    توجیه دانشگاه علوم پزشکی بدتر از خود اقدام بود.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    56 15
    تمامی رشته های دانشگاه های علوم پزشکی قابل ادغام در وزارت علوم است بجز رشته های پزشکی-پرستاری و دندانپزشکی. این سه رشته را هم میتوان در قالب یک دانشکده گنجاند و دانشگاه های علوم پزشکی را جمع کرد و این وضعیت افسارگسیخته و فساد سیستماتیک را خاتمه داد. الان تفاوت میزان حقوق اعضای هیات علمی ادبیات و معارف و تربیت بدنی در دو وزارت چقدر است و دلیل آن چیست؟
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    139 3
    بیانیه دانشگاه علوم پزشکی تبریز صراحتا دروغ می گويد که گروه معارف و ادبیات و تربیت بدنی هم مانند هوشبری و رادیولوژی و اتاق عمل جزء گروه های پیراپزشکی هستند. اینها همگی در گروه دروس عمومی اند که در همه دانشکده ها از پزشکی گرفته تا مکانیک وجودشان توفیق اجباری شده است.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    28 4
    چه عجب
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    60 19
    آقای وزیر پس چرا همکارای پزشک جنابعالی مشاغل مدیریتی غیرمرتبط دارن معترض نمیشی!؟ برید تو سیستم وزارت بهداشت ببینید همه پستهای کلیدی دست پزسکهاست و همه تصمیمات بنفع منافع اونهاست
  • دانشجو IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    57 6
    این لینک دانشکده پیرا پزشکی؛ اثری از ادبیات و تربیت بدنی در آن نیست
  • دانشجو IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    16 4
    https://paramedfac.tbzmed.ac.ir/?pageid=493
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    75 8
    مگه چه اشکالی داره؟ مگه فرقی داره با روئسای قبلی حتما آره دیگه.یه لباس عوض شده با یه مدرک سهمیه ای. هرکی هم بگه نخبه ها رو بزارید الکی میگه.نخبه ای نیست بزارند همه فرار کردن.
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      7 0
      درسته که خیلی از نخبه ها فرار کردند اما همین الان هم متخصصان شایسته تر از مدیران حاضر بسیارند که اصلا به آنها اجازه ورود به صحنه مدیریت نمی دهند یا حتی خانه نشین شده اند.
  • DE ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    75 2
    متاسفانه بعضی از مسئولین راه پیشرفت و گرفت پست و مقام را در چاپلوسی و باج دادن به افراد صاحب قدرت می دانند ! استعفاء ایشان کار درستی بود و درست تر از آن رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بهمن نقی پور باید استعفاء و یا اخراج گردد !
  • US ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    93 4
    بیشترمسیولین ووزیرا ونمایندگان مجلس کشورفارغ التحصیل معارف اسلامی هستند
  • محسن خلج DE ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    8 0
    ان مردکی که برای لابی گری و حفظ موقعیت خودش برای این بنده خدا حکم زده را باید از خدمات در دستگاههای دولت ی منفصل کرد
  • امید IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 4
    هیچ وقت نظر ما منتشر نمیشود.در دولت روحانی همه متخصص بودند و تا توانستند اکثر آنها دزدی و جنایت کردند باید هر مدیری دوره مدیریت دیده باشد که چون مدرک دکتری دارد پست نگیرد.مدیریت بخشی ذاتی هست.
  • بینام IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    8 0
    طالبان رو بهشون میخندیدیم حالا خودمون خخخخ
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    13 1
    فاتحه یک دانشکده تخصصی مانند پیراپزشکی وقتی خونده میشه که یک سوم اعضاء هیئت علمی اون رو اساتیدی با مدرک غیر تخصصی مثل معارف اسلامی تشکیل میدن.فاتحه مع الصلوات.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    13 0
    نسل ما را که بیچاره کردند امیدوارم خداوند نسل‌های بعدی را نجات دهد
  • محمد IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    22 0
    همین است که ازهر لحاظ دنیا عقب هستیم اخه روحانی سواد ان چه ربطی به پزشکی پیرا پزشکی دارد کدام تحقیق کدام پژوهش فقط هزینه