سردار قاسم رضایی: حکم تنبیه اراذل در صحنه اجرا می‌شود

فارس نوشت: جانشین فرمانده ناجا گفت: برخورد قاطع اراذل خط قرمز نیروی انتظامی هستند، بر همین اساس حکم تنبیه اراذل در صحنه اجرا می‌شود.

سردار قاسم رضایی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه امسال با عنوان سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» توسط مقام معظم رهبری نام گذاری شده است، اظهار کرد: نیروی انتظامی در راستای تحقق شعار سال به طور جد مقابله با قاچاق را که بر تولید اثر سو دارد در دستور کار قرار داده است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: فعال کردن بازارچه‌ها در دستور کار دولت قرار دارد و اگر هدفمند فعال شود بر کاهش قاچاق تاثیر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: نباید تجاوز مرزی، قاچاق سلاح و مشروبات الکلی را کولبری جلوه  دهیم چراکه بسیاری از قتل ها به دلیل دسترسی آسان یک فرد به سلاح است.

جانشین فرمانده ناجا از افزایش 50درصدی کشفیات مشروبات الکلی خبر داد و گفت:: نباید متجاوز مرزی، قاچاق سلاح، مشروبات الکلی و کالاهای ممنوعه را به عنوان کوله‌بر تلقی کرد، چراکه براساس رصدهای انجام شده، پشت قضیه آنها یک مافیاست.

وی تصریح کرد: تبیین این مهم نیاز به یک گفتمان عمومی دارد؛ وجود سلاح شورشی صدمات زیادی داشته و اکثر قتل‌های کشور نیز ناشی از دسترسی آسان به سلاح است که باید امسال به جد جلوی این کارها گرفته شود.

رضایی افزود: امنیت اخلاقی از دیگر موضوعاتی است که نیروی انتظامی در سالجاری مورد توجه قرار داده است افسران ما در خیابان ها و چهارراه ها، بر اساس فقه و فرهنگی که در استان است باید تذکر امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشند.

وی اضافه کرد: برخورد قاطع اراذل خط قرمز نیروی انتظامی هستند، بر همین اساس حکم تنبیه اراذل در صحنه اجرا می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: سرقت از دغدغه‌های مردم است که افزایش آن کار ما و دستگاه قضایی را بیشتر کرده است، قانون در این زمینه باید بازدارنده باشد تا در مقابل تکرار سرقت توسط سارقین جلوگیری کند.

وی اظهار کرد: با وجود توطئه ها دشمنان آرامش و امنیت بالایی در ایران اسلامی برقرار است.

وی استقرار گشت‌های امنیت اخلاقیبه منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و هنجارشکنی را از دیگر برنامه‌های پلیس در سال‌جاری بیان کرد و افزود:هیچ مجوزی برای برگزاری برنامه‌های هنجارشکنانه برای پلیس اعتبار ندارد، کما اینکه تاکنون نیز تحرکات گروه‌های مختلف در این رابطه در سطح کشور و استان کردستان به خوبی مدیریت شده است.

وی امنیت مردم را خط قرمز پلیس عنوان کرد و خطاب به مخلان امنیت گفت: افرادی  که بخواهند به هر نحوی آرامش مردم را برهم بزنند، یقیناً برابر قانون با آنان برخورد خواهیم کرد چراکه این یک مطالبه و دغدغه مردمی بوده و نیروی انتظامی در این راستا، در میدان حضور دارد.

رضایی از تلاش نیروی انتظامی برای پیشگیری از افزایش و وقوع سرقت در سطح کشور خبر داد و افزود: در بررسی سوابق برخی از سارقان بازداشت‌شده مشاهده می‌شود که شصتمین بار است که دستگیر شده اند.

وی با تاکید براینکه باید قانون بازدارنده در این راستا وجود داشته باشد و بازنگری در قانون در این خصوص ضروری است، گفت:در این حوزه با مشکل مواجه هستیم و جلساتی با دستگاه قضایی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: باید مردم اقدامات انجام شده در رابطه با تأمین امنیت، پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم را احساس کنند.

وی افزود: اقتدار پلیس موجب جلوگیری از ناامنی می شود در جشن‌های اخیر نوروزی در سطح کشور و استان کردستان معاندان نظام قصد ایجاد ناامنی و سمت و سو دادن شادی مردم به سمت اهدف خود را داشتند که با مدیریت خوب پلیس همه نقشه‌های آنان با شکست مواجه شد.

جانشین فرمانده ناجا ضمن قدردانی و ابراز رضایت از عملکرد فرماندهان انتظامی و مرزبانی کردستان افزود: در مرزها امنیت کامل برقرار است.

وی با بیان اینکه سفرهای نورزی در سالجاری نسبت به سال ۹۸ بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافته اما امنیت برقرار است، گفت: نیروی انتظامی خود را خادم مردم می‌داند و شب و روز نمی شناسد و در این روزها طبق تکلیف آماده باش است.

بیشتر بخوانید:

مرزهای کشور در امنیت کامل است/ رصد گروهک‌های معاند در خارج از مرزها

کاهش ۷ درصدی جرایم در تهران/ کشف بیش از ۲۰ تن مواد مخدر در پایتخت

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1614865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • BH ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    61 8
    کار خوبی میکنید چون برای این ارازل زندان رفتن هم افتخاره ولی اگر ابهت لاتیشان از بین بره خیلی کارسازه
  • حمیدرضا IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    42 10
    سلام تنبیه ارازل اوباش درصحنه باشدعالیست وسریع ریشه کن میشودولی طبق قانون بایدقاضی دستوربدهدوحکم صادرکندکه اگرقبل ازدستگیری ارازل ناجاازقوه قضاییه درخواست کندوقانون شودخوب است تنبیه ارازل اوباش ومنشع ارازل اوباش متاسفانه ازباشگاههای بدنسازی هست وداروهای دوپینگ که جوگیرمیکند