ثبت بیش از ۲۱۱ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری / انجام ۴۶ هزار ماموریت در سال ۱۴۰۰

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری اقدامات، عملکرد و فعالیت‌های اورژانس ۱۱۵ استان در  طول سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری،  دکتر محمد حیدری با اعلام  ثبت ۲۱۱ هزار و ۶۵۸  تماس با اورژانس ۱۱۵ در  سال گذشته در استان گفت:  از این تعداد ۴۵ هزار و ۹۶۵ مورد منجر به اعزام آمبولانس شده است.

حیدری با اشاره به انجام ۴۵ هزارو ۹۶۵  افزود این ماموریت ها شامل حوادث  تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در مدت زمان یاد شده در استان می باشد که از این تعداد ۳۰هزار و ۳۹ ماموریت مربوط به بیماری‌ها است.

رئیس اورژانس  ومدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: از تعداد مأموریت انجام شده ۸هزار و ۲۳۲مورد مربوط به حوادث تصادفی و  ۷ هزار و ۶۹۴ مورد ناشی از  حوادث غیرتصادفی بوده است.

وی تعداد ماموریت‌های قلبی انجام شده در مدت زمان یاد شده را ۳ هزار و ۱۶۹ مورد و تعداد مأموریت های تنفسی ۲ هزار و ۷۵۵ مورد اعلام و افزود: در مدت یاد شده تعداد ۳۹ هزار و ۱۳۶ مورد مزاحمت تلفنی با مراکز ۱۱۵ استان ثبت شده که این موارد می‌تواند نقش بسزایی در کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به مددجویان داشته باشد.

 حیدری با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده ۲۹۰ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و تعداد ۳۷ مورد غرق شدگی و تعداد ۹۶ مورد نیازمند به خدمات اورژانس هوایی در استان به مرکز دیسپچ اورژانس استان گزارش شده است.

 در پایان ایشان به افزایش ۲۵  درصدی تعداد ماموریت‌های اورژانس در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ اشاره کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1615979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =