حضور بیش از ۱/۵ میلیون نفر گردشگر در لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان از حضور بیش از یک و نیم میلیون نفر گردشگر به لرستان خبر داد .

 به گزارش خبرآنلاین لرستان ، احمدرضا دالوند در این رابطه گفت :  تا پنجم فروردین یک میلیون و ۵۳۲ هزار مسافر نوروزی وارد لرستان شده‌ و از این تعداد حدود ۱۳۵ هزار مسافر در خرم‌آباد اسکان کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت اسکان استان در هر شبانه‌روز حدود ۲۰ هزار نفر است، افزود: با توجه به حضور انبوه و بیش از ظرفیت مسافران در استان، با همت دانشگاه لرستان خوابگاه‌های دانشجویی به این ظرفیت افزوده شد.

دالوند از تشکیل گشت شبانه‌روزی مشترک شهرداری و میراث فرهنگی خبر داد و عنوان کرد: افرادی که شب‌ها در اماکن گردشگری و یا پارک‌ها مستقر شده‌اند توسط این گشت‌ها به اسکان هدایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون مجموعه تاریخی فرهنگی فلک‌الافلاک از لحاظ آمار بازدید به عنوان پنجمین اثر تاریخی با بیشترین بازدیدکننده در سطح کشور شناخته شده است، افزود: از ابتدای فروردین تاکنون ۶۷ هزار و ۹۰۰ نفر از  مجموعه قلعه فلک الافلاک بازدید کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به آمار و ارقام و تصادفات در سطح جاده‌های استان، گفت: متاسفانه طی پنج روز گذشته هفت مورد تصادف در استان داشته‌ایم که منجر به فوت هفت نفر از هموطنان عزیز در سر صحنه تصادف شده است که نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی  با اشاره به افزایش ۳۲ درصدی آمار تصادفات جرحی در استان تصریح کرد : با توجه به گزارش ارائه شده در سال‌جاری ۵۷ فقره تصادف جرحی داریم که منجر به مصدوم شدن ۷۱ نفر شده‌ است. 

معاون عمرانی استاندار لرستان با اشاره به هماهنگی خوب بین دستگاه‌ها و نظارت و پیگیری آن‌ها در ستاد هماهنگی خدمات سفر خاطر نشان کرد : هر شب طی جلسه‌ای با استاندار دستگاه‌ای عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر گزارشی از عملکرد خود ارائه می‌دهند و پس از بررسی، تمهیدات لازم در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به بررسی وضعیت اماکن گردشگری استان اظهار داشت: برخی از مناطق گردشگری استان مانند آبشار بیشه و نوژیان دارای مشکلات زیرساختی هستند که قرار شد سرویس‌های بهداشتی به این مجموعه‌های گردشگری افزوده شود

48 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1615983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =