۰ نفر
۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
اجرای طرح جهانی «ساعت زمین» در تبریز

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت:طرح «ساعت زمین» در تبریز همزمان با بیش از ۱۰ هزار شهر جهان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حسن عباس نژاد گفت: کلانشهر تبریز سال‌ها است که به جمع اجرا کنندگان طرح جهانی ساعت زمین پیوسته است و طرح ساعت زمین در تبریز همزمان با بیش از ۱۰ هزار شهر جهان اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح ساعت زمین سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) ‏ به‌صورت سالانه در ۲۷ مارس (شنبه ششم فروردین ۱۴۰۱) با هدف و آرمان آگاهی بخشی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اظهار کرد: در اجرای این طرح، چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری مکان‌های بزرگ و نمادین شهرها در مدت یک ساعت خاموش می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس و با هماهنگی‌های انجام گرفته، رویداد ساعت زمین تبریز، در پل کابلی، ساختمان اداره کل حفاظت محیط زیست، ساختمان فرمانداری و عمارت تاریخی میدان ساعت و ائل گلی، ساختمان مرکزی شهرداری تبریز و چندین ساختمان مناطق شهرداری ساعت ۲۰ و ۳۰ به مدت یک ساعت شنبه شب به اجرا در می‌آید.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰ هزار شهر از ۱۲۸ کشور جهان به رویداد ساعت زمین پیوسته‌اند و این امر در ایران امسال با مشارکت ۱۴ کلانشهر و شهر اجرا می‌شود که می‌تواند نقشی موثر در توجه عموم به حفظ محیط زیست داشته باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یادآور شد: هدف اصلی این برنامه جلب مشارکت عمومی برای ساختن آینده و طبیعت دوستی است.

 وی از همه‌ی مردم استان درخواست کرد تا با مشارکت در این برنامه، حتی با خاموش کردن یک لامپ در منازلشان به حفظ منابع طبیعی این موهبت عظیم الهی کمک کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1616252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =