درحالی که چهار روز از پایان توزیع شیر یارانه ای 350 تومانی می گذرد، امروز استانداری تهران اعلام کرده است شیر یارانه ای به قیمت 600 تومان در پایتخت عرضه می شود.

به گفته نعمت‌اله ترکی، معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران شنبه شب، 18 تیرماه، قیمت شیر در جلسه کمیته تعیین قیمت شیر نیمه‌یارانه‌ای در تهران تعیین شده است: "بر این اساس، شیر درجه یک با بار میکروبی 500 هزار به مبلغ 600 تومان به ازای هر کیسه نایلونی 900 گرمی در اختیار مصرف‌کنندگان تهرانی قرار می‌گیرد."

پیش از این اعلام شده بود یارانه شیر به تولید کننده اختصاص پیدا می کند و البته قیمت آن منطقه ای است. آنطور که معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران گفته، با پیشنهاد اتحادیه دامداران و توافق با اتحادیه فرآوری‌کنندگان شیر به ازای هر لیتر 520 تومان در اختیار کارخانجات فرآوری‌کننده قرار می گیرد: "کارخانجات صاحب نام و دارای برند مطرح نیز با دریافت شیر 520 تومانی، هر کیسه 900 گرمی شیر نیمه‌یارانه‌ای را با قیمت 600 در اختیار مصرف‌کنندگان در تهران قرار می‌دهند."

با این حساب هر لیتر شیر هزار و 120 تومان قیمت دارد که 600 تومان آن را مردم پرداخت می کنند. یعنی 250 تومان بیش از قیمت گذشته. این درحالی است که کارشناسان سلامت در موارد بسیاری نسبت به افزایش قیمت شیر یارانه ای و به طبع آن محصولات لبنی هشدار داده بودند و آن را خطر بزرگی برای سلامت اقشار مختلف می دانستند. 

از سوی دیگر بلاتکلیفی قیمت محصولات لبنی منجر به کم فروشی برخی از تولید کننده ها شد. تا حدی که حجم شیر یرانه ای از نایلونی یک لیتر، به 800 گرم کاهش یافت.

دولت تاکنون تصمیمی برای پرداخت یارانه شیر به مصرف کننده نگرفته است. هرچند که گفته شده بود یارانه شیر به تولید کننده ها پرداخت می شود. اما اکنون شیر یارانه ای، نیمه یارانه ای شده است. 

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    چه جور حساب كردي؟1120 تومان؟؟ يه بار ديگه بخونيد ميفهميد تيترت رو اشتباه زدي
  • بدون نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    اقای استاندار با کم فروشان برخورد کنید.
  • بدون نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    تو شهر ما شیر نایلونی شده 500 تومان تازه از مقدارش هم کم شده و از یه لیتر خیلی کمتره
  • بدون نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    یک سوال دارم: شیر پاستوریزه لیتری 1120 تمن یا شیر پر چرب؟ اگر چربی این شیر بگیرند و بفروشند از هر یک لیتر شیر 1120 تومن بیشتر از 3000 تومن پول گیرشون میاد. لطف کنید بدین شهرام شکیبا یک حساب کتاب کنه به ما خبر بده.
  • گروه اجتماعی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    گویا شیر 2.5 درصد چربی با این قیمت فروخته میشه؛ 520 تومان سهم دولت، 600 تومان سهم مردم
  • علی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    حجم پاکت های شیر که کوچکتر شده.لطفا تولید کنندگان به شعور مردم بی احترامی نکنند.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    20 تومنی مگه هنوز داریم؟چرا قیمتا رو ایتجوری میدین؟یا بگین 1100 تومن یا 1150 تومن.
  • IF IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    از شهرداری های محترم انتظار داریم تا از نگهداری و پرورش گاو و گوسفند در آپارتمان ها و کلا در سطح شهر حمایت کرده تا یک جورایی در کنترل بازار لبیات و همچنین ارضا نیاز مردم سهیم بوده تا بگوییم ما می توانیم .... شیر xریالی و نان xریالی می خوریم
  • کوروش IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    اقا اینجا که میگین شیر1120 تومن ایرانه من خودم دامدارم شیر مون رو 410 تومن میفروشیم معلومه تو این مملکت چه خبره
  • احمد IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    چرا مسئولین دروغ میگویند که قیمت شیر 1120 تومان است ودولت 520 تومان یارانه پرداخت میکند من دامدار هستم شیر پرچرب را ازبنده کیلویی 420 تومان میخرند سود کیلویی 700 تومان را چه کسی میبرد؟ سود کره - خامه وسایر فرآورده هایش جدا !!! از بس که دروغ گفتند دیگر به آمار و ارقام مسئولین مردم اعتماد نمی کنند . اینقدر به مردم منت نگذارید . با مردم رو راست باشید تا بشما اعتماد کنند . مردم قدر شناس هستند.