پیش‌بینی وضعیت بازار سهام در سال ۱۴۰۱/ بورس به کدام سمت می‌رود؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سال ۱۴۰۱ برای بازار سرمایه سال خوبی خواهد بود و این نوید می رود که از ابتدای امسال با توجه به اینکه مسئله بودجه نیز حل شده است و سایر سیاست های اقتصادی شفاف است بازار مثبت شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی صفاری در خصوص دلایل رشد شاخص کل بورس در روزهای اخیر به خبرنگار خبرآنلاین گفت: در همه بازارها ما یک دوره رونق و یک دوره رکود داریم، بازار سرمایه از مرداد ماه ۱۳۹۹ وارد رکود شده است و این رکود تا بهمن ماه سال گذشته ادامه داشته است و به عبارتی بازار سرمایه نزدیک به یک سال و هشت ماه در رکود به سر می‌برده است و در حال حاضر رکود بازار سرمایه به اتمام رسیده است و اگر بیست سال گذشته بازار را مورد مطالعه قرار دهیم به این نتیجه می‌رسیم که بازار سرمایه همواره یک و نیم تا دو سال در رکود بوده است و سپس برگشت خورده است.

وی افزود: از دید بنده در سال ۱۴۰۱ رکود در بازار سرمایه به اتمام رسیده است و از طرفی بازار سرمایه نسبت به بازارهای رقیب جذابیت بیشتری دارد و با توجه به ثبات نرخ ارز و قیمت های بالای طلا و رکود حاکم شده در بازار مسکن، بازار سرمایه بیشترین جذابیت را دارد.

صفاری گفت: در نتیجه سال ۱۴۰۱ برای بازار سرمایه سال خوبی خواهد بود و این نوید می رود که از ابتدای امسال با توجه به اینکه مسئله بودجه نیز حل شده است و سایر سیاست های اقتصادی شفاف است بازار مثبت شود و بازگردد و شرکت های صادرات محور بازار سرمایه نیز به دلیل بحران اوکراین و روسیه رشد های چشمگیری را داشته اند و فروش و سود خیلی خوبی را پیش رو دارند و مطمئن باشید امسال سال بورس است.

مشروح گزارش درخصوص وضعیت بازار سرمایه را می‌توانید (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1618057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    6 0
    ااکککییییهههه
  • ایرانی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    166 0
    علی برکت الله
  • حقیقت IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    356 3
    از قدیم گفتند سالی که نکوست از بهارش پیداست . ان شاالله امسال بازار سرمایه و بورس به شکوفایی و رشد بی سابقه ای خواهد رسید
  • شاهینی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    490 1
    عالیه . بازگشت رونق به بورس
  • XHGF IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    401 0
    وقتی امسال حداقل حقوق 57درصد افزایش پیدا میکند . یعنی امسال باید منتظر تورم بالایی باشیم . و تورم بالا یعنی بی ارزش شدن پول کشور . و یکی از راههای جبران کاهش ارزش پول سرمایه گذاری است و بهترین سرمایه کذاری در شرایط فعلی بورس اوراق بهادار و بازار سرمایه است