عاشقانه‌های رحیم نوروزی برای شبنم قلی‌خانی/ عکس

رحیم نوروزی و شبنم قلی‌خانی این روزها در یکی از اپیزودهای نمایش «ترانه‌های شرقی» داستان عاشقانه شکل‌گیری قطعه «مرا ببوس» را روایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ترانه‌های شرقی» نام نمایشی اپیزودیک به نویسندگی و کارگردانی جلال‌الدین دری با حضور حجت اشرف‌زاده، خواننده موسیقی سنتی بر صحنه است که تلاش می‌کند داستان شکل‌گیری برخی از شناخته‌شده‌ترین قطعات موسیقی ایرانی از جمله «مرا ببوس» را روایت کند. 

در اپیزود مربوط به این قطعه رحیم نوروزی را در نقش حیدر رقابی، شاعر «مرا ببوس» و شبنم قلی‌خانی را در نقش معشوقه او می‌بینیم. 

آن‌طور که گفته می‌شود و در نمایش «ترانه‌های شرقی» می‌آید هنگامی که حیدر رقابی پیش از خروج از کشور، دوست خود مجید وفادار، آهنگساز این قطعه را برای آخرین بار دید، وفادار از او خواست شعری برای موسیقی‌ای که اخیرا ساخته است بنویسد. رقابی شروع به نوشتن کرد و وعده داد قبل از خروج از کشور آن را به پایان برساند. رقابی پس از آن که واپسین شب را با معشوقه خود به صبح رساند، از فرودگاه زنگ زد و شعری که سروده بود را برای وفادار دیکته کرد. 

نمایش «ترانه‌های شرقی» با بازی رحیم ‌نوروزی، شبنم ‌قلی‌خانی، سمیرا حسینی، سپیده صباغ، سعید ‌زارعی، حسین ‌میرزاییان، آزاده سیفی، صدف بهشتی، مهدی ابراهیمی، مهدیس هاشمی و رز زارع تا ۲۵ فروردین هر شب ساعت ۲۲:۳۰ با مدت زمان یک ساعت و ۲۰ دقیقه در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. 

عاشقانه‌های رحیم نوروزی برای شبنم قلی‌خانی/ عکس

۲۵۹۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1618235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    5 1
    انتخاب تیترتون اخلاقی نیست.