۲ نفر
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
همین امروز تکلیف اسکوچیچ را مشخص کنید!

در شرایطی که قرعه‌کشی جام جهانی هم انجام شده اما ابهامات زیادی پیرامون نیمکت تیم ملی وجود دارد.

دراگان اسکوچیچ از زمان حضور روی نیمکت تیم ملی عملکرد درخشانی داشته و توانسته ایران را مقتدرانه به جام جهانی برساند. با این حال سرمربی کروات تیم ملی هنوز بین بسیاری از اهالی فوتبال جایگاه مستحکمی ندارد و خیلی‌ها معتقدند فدراسیون فوتبال برای حضور در جام جهانی باید به فکر یک مربی بزرگ‌تر باشد. در حال حاضر شاید خود اسکوچیچ هم به صورت قطعی از حضور در جام جهانی مطمئن نباشد و این بلاتکلیفی بدون شک روی عملکرد او و بازیکنان تاثیرگذار خواهد بود. اتفاقی که باعث شده هر روز چند گزینه برای نیمکت تیم ملی مطرح شود و رسانه‌ها هر روز از چند سرمربی بیکار به عنوان جانشینان احتمالی اسکوچیچ یاد می‌کنند.

در این بین فدراسیون فوتبال هم هنوز موضع قطعی در خصوص ادامه همکاری با اسکوچیچ نداشته و همین موضوع به تردیدها پیرامون نیمکت تیم ملی دامن می‌زند. با این حال صرف نظر از اینکه تصمیم درست در شرایط فعلی چیست، فدراسیون باید همین حالا تکلیف نیمکت تیم ملی را مشخص کند. اگر قرار است که با اسکوچیچ راهی قطر شویم باید همین امروز این موضوع قطعی و رسمی اعلام شود و فدراسیون برای حضور مقتدرانه در جام جهانی برنامه‌ریزی کند. اگر هم قرار است اسکوچیچ را برکنار کنیم و یک مربی دیگر به جای او بیاوریم این کار باید همین امروز انجام شود چون همین حالا هم فرصت زیادی برای تغییر از دست رفته و در فاصله ۷ ماه تا جام جهانی باید وضعیت تیم ملی مشخص شود.

تیم ملی در جام جهانی گروه مناسبی دارد و با یک برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند مدعی صعود باشد اما به هیچ عنوان نباید تصور کنیم کار ساده‌ای مقابل انگلیس و آمریکا و دیگر تیم‌ها داریم. اگر به دنبال صعود از مرحله گروهی جام جهانی هستیم، باید بسیار جدی‌تر از این برنامه‌ریزی کنیم چرا که کوچک‌ترین سهل‌انگاری می‌تواند به قیمت پایان رویای اولین صعود از دور گروهی تمام شود.

۲۵۸ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1618413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =