اعلام برنامه های  هفته هنر انقلاب اسلامی دراستان چهارمحال وبختیاری

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان چهارمحال وبختیاری اهم برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، احسان قائدی درگفتگو با خبرنگاران استان چهارمحال وبختیاری افزود: هرساله از از ۲۰تا۲۷فروردین به مناسبت شهادت سید مرتضی آوینی  هفته هنرانقلاب اسلامی نامگذاری شده است. 

به گفته وی: افتتاحیه نمایشگاه قاب مهربانی با حضور استاندارمحترم استان ، دیداربا پیشکسوتان، معرفی چهره برتر سال ۱۴۰۰،رونمایی از تندیس شهید آوینی از اهم برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی می باشد. 

احسان قائدی گفت: عواید فروش آثار نمایشگاه قاب مهربانی برای کمک به آزاد سازی زندانیان وخانواده ایشان هزینه خواهد شد  . 

رئیس حوزه هنری چهارمحال وبختیاری گفت: آثاری که درحوزه هنری تولید می شود باید برامده از زیست بوم استان از مردم ودارای پیام، هدف ودغدغه مند باشد. 

او گفت: یکی از برنامه هایی که درهفته هنر انقلاب اسلامی برگذار می شود  انتخاب چهره هنر سال ۱۴۰۰ است که براساس شاخصهای مختلف تعیین شده اعلام می شود. 

رئبس حوزه هنری انقلاب اسلامی  استان چهارمحال وبختیاری مهمترین دغدغه خود را سند چشم انداز فرهنگی استان اعلام نمود وگفت در تابستان امسال  از این سند  رونمایی خـواهیم کرد که به عنوان مرجع تمام دستگاههای هنری خواهد بود 

به گفته وی:هسته های نمایش سرود ومحلات با محوریت مسجد فعال خواهد شد که درهفته هنرانقلاب درشهرستانهای لردگان وفارسان وبعضی از روستاها به اجرای برنامه خواهند پرداخت. 

وی درپاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین استان در  خصوص استفاده عادلانه تمام شهرستانها از امکانات حوزه هنری گفت:  همانطور که مسئولین حوزه هنری در  تهران دیدگاه فرا تهران رامطرح نموده اند بنده نیز حوزه هنری را فرا شهرکرد می دانم ودرتلاش هستیم که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی وفرمانداری  خانه های هنر درشهرستانها راه اندازی کنیم که اولین آن با پیگیریهای انجام شده  درشهرستان لردگان راه اندازی می شودـ

به گفته وی: متاسفانه دراستان چهارمحال وبختیاری به واسطه سیاستهای که بوده سیاست واقتصاد اولویت داشته است. وفرهنگ ذیل اقتصاد وسیاست  تعریف شده است که امروزه  متاسفانه بودجه کمی برای حوزه حوزه هنری در نظر گرفته شده است. 

رئیس حوزه هنری استان گقت: با توجه به اینکه فرهنگسرای بزرگ شهرکرد از بودجه این استان ساخته شده است اما متاسفانه بهره برداری ازآن به خارج از استان واگذار شده است که امیدواریم باپیگیریهای انجام شده بتوانیم از  این فضا درحهت رونق برنامه های فرهنگی استفاده کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1618787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =