۱۲ نفر
۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۲
ماجرای مشهد و سازماندهی اختلافات مذهبی

ماجرای شهادت و جراحت طلبه ها در مشهد⁩ را نباید در چارچوب مسایل داخلی دید.

‌‏مهمترین هدف سمبلیکش تقویت سازماندهی شده اختلافات مذهبی  است. ضارب می توانست در بیرون صحن عملیاتش را بکند که نیاز به عملیات مخفی ورود چاقو به داخل صحن نباشد. اما کشتن در داخل صحن و عبور از گیت های حفاظتی  و انجام عملیات تروریستی در داخل صحن ماجرا را سمبلیک می کند و با شکستن حرمت حرم رضوی قلب همه علاقمندان و شیعیان را جریحه دار کند.

‌‏جنگ های داخلی با رنگ‌ افراطی مذهبی می تواند از مشهد شروع شود. چون جریانات افراطی مذهبی وابسته و غیر وابسته به حکومت در مشهد فعال اند. این ماجرای تلخ می تواند مشهد سنتی را تحریک کند که آتش اختلافات داخلی به جان مردم بیفتد.باید مراقب بود. 

‌‏رحمت خدا بر شهید اصلانی و آرزوی شفا برای دونفر مجروح. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1618961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرج IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    12 0
    زمانی در یک شرکت به عنوان مدیر بخش فنی کار می کردم .‌کل پرسنل فنی را هم‌خودم‌با آزمون عملی جذب می کردم محیط بسیار خوب و صمیمی داشتیم . اصولا به هیچ چیز غیر از تخصص فکر نمی کردیم . یک روز دقت کردن وودیدم که انواع قومیت ها و نذهب ها رادور و بر خودمان داریم . مدیر عامل فارس بود . مدیر کارخانه کرد بود . من ترک بودم . در بخش فنی نیز چند کردو ترک و لر و فارس و گیلک وجود داشتند . بین پرسنل فنی چند نفر هم سنی مذهب بودند که همه را من با توجه به تخصص و استعدادشان ونه مذهبشان استخدام کرده بودم . همه در کناررهم و در محیطی آرام‌کار می کردیم و تنها مزیت افراد میزان تخصصشان بود و مذهب ووقومیت هیچ دخالتی نداشت . کل کشور نیز می تواند به همین صورت باشد .