سلسله مباحث کلام و فقه اسلامی از سوی حضرت آیت الله ‌سبحانی با موضوعات «‌نقش زمان و مکان در استنباط مسائل شرعی» و «بدعت در کتاب و سنت و کلام فقها» در مدرسه عالی نواب مشهد برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرآنلاین حجت‌الاسلام رضایی، مسؤول آموزش مدرسه عالی نواب در مشهد گفت: طبق سالیان گذشته سلسله مباحث کلام و فقه اسلامی از سوی حضرت آیت الله جعفر سبحانی با موضوعات «‌نقش زمان و مکان در استنباط مسائل شرعی» و «بدعت در کتاب و سنت و کلام فقها» در این مدرسه برگزار خواهد شد.

وی افزود: دوره‌های کلام اسلامی حضرت آیت‌الله سبحانی از سه سال گذشته آغاز شده و امسال، سال چهارمی است که این دوره به همت مدرسه عالی نواب و هماهنگی آستان قدس رضوی و شورای مدیرت حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود.

رضایی با بیان این‌که موضوعات هر دوره یک ماه قبل از برگزاری در کارگروه علمی از سوی کارشناسان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد، گفت: در نهایت 20 موضوع پیشنهادی جهت ارائه بحث در دوره به دفتر حضرت آیت الله سبحانی پیشنهاد می شود تا ایشان از میان موضوعات به ارائه بحث مورد نظر بپردازند.

مسؤول آموزش مدرسه عالی نواب خاطر‌نشان کرد: امسال نیز این کار گروه از 40 روز قبل با هماهنگی دفتر حضرت آیت الله سبحانی برگزار شد که نتیجه آن انتخاب بیست موضوع بود که به دفتر ایشان ارائه شد و ایشان با توجه به اینکه برنامه امسال طی هشت روز برگزار می شود دو موضوع «‌نقش زمان و مکان در استنباط مسائل شرعی» و «بدعت در کتاب و سنت و کلام فقها» را پذیرفتند.

وی عنوان کرد: تجربه سه سال گذشته نشان می دهد که این مباحث خروجی بسیار مناسبی خواهد داشت و مورد توجه و عنایت طلاب و فضلا قرار می گیرد؛ از این رو در صدد هستیم تا مطالب عنوان شده در هر جلسه به صورت روزانه تدوین شود و در پایان دوره به صورت کتاب و دی وی دی تهیه و تدوین شود.

رضایی گفت: در سال های گذشته این جلسات در ایام امتحانات حوزه های علمیه برگزار می شد؛ اما با این وجود به صورت میانگین حدود 350 نفر از طلاب و برخی از اساتید حوزه‌های علمیه در آن شرکت می کردند، اظهار داشت: پیش‌بینی می شود امسال به جهت برگزاری دوره در ایام فراغت طلاب، با استقبال بیشتری روبه‌رو شویم.

وی در پایان گفت: ‌‌این سلسله مباحث دوشنبه 20 تیر تا 30 تیر 90، ساعت 11 صبح در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار می‌شود. گفتنی است، مباحث مطرح شده توسط حضرت آیت الله سبحانی در مجلداتی با عنوان «جستاری در کلام و فقه» به همت واحد پژوهش مدرسه عالی نواب، از سوی انتشارات پگاهان چاپ و منتشر شده است.‌

/6262

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =