امام جمعه تبریز: ۳۰۰۰ شهید افغان در جنگ تحمیلی را فراموش نمی کنیم

امام جمعه تبریز با اشاره به جنایت اخیر در حریم رضوی و تلاش دشمن برای اختلاف افکنی مذهبی گفت: ملت قدرشناس ایران رشادت های رزمندگان افغانستانی و تقدیم سه هزار شهید توسط آنان در دوران دفاع مقدس را فراموش نخواهند کرد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم اظهار داشت: توطئه های دشمن هرگز نمی تواند رشادت های رزمندگان افغانستان در دوران دفاع مقدس و سلحشوری تیپ فاطمیون در دفاع از حرم را از خاطر ما پاک کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران و افغانستان دو کشور برادر هستند یادآور شد: ۴۰ سال است ایران اسلامی میزبان مهاجران افغان از همه اقوام و مذاهب بوده و در حوزه های مختلف از جمله آموزش و پرورش امکانات خود را در اختیار آنان قرار داده است.

آل هاشم با بیان اینکه اغلب مهاجران افغانستان نجیب و زحمتکش هستند افزود: اهداف دشمن از این حوادث، ایجاد کدورت بین دو کشور همسایه و اختلاف بین شیعه و سنی است لذا نباید با ساده انگاری، اسیر نقشه های شوم آنان شد.

امام جمعه تبریز وحدت شکنی در سطح جهان اسلام را بزرگترین هدف دشمن از ایجاد اختلاف بین مسلمانان دانست و ادامه داد: حرکت های شوم تروریستی از سوی جهان استکبار با هدف انحراف افکار عمومی از موضوع فلسطین و به چالش کشیدن گفتمان مقاومت است.

وی همچنین بر لزوم هوشیاری نهادهای امنیتی و انتظامی در جلوگیری از تکرار این حوادث تاکید کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1620141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =